הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) פרסמה היום (ראשון) נתונים מהם עולה כי הסגר שהחל בערב ראש השנה, הוביל לירידה חדה של 37 אחוזים במספר נפגעי תאונות הדרכים בחודש ספטמבר, לעומת השנה שעבר. עם זאת, מהנתונים עולה כי חלה עלייה במספר ההורגים. כאמור, 1,165 בני אדם נפגעו במהלך ספטמבר ב-735 תאונות דרכים, ו-27 בני אדם נהרגו ב-26 תאונות דרכים קטלניות, לעומת 24 הרוגים ב-24 תאונות בספטמבר 2019. 

תאונת דרכים בכביש 4, ארכיון (צילום: גל צלח, תיעוד מבצעי מד"א)

עוד עולה מהנתונים, כי 145 מהפצועים ב-129 מתאונות הדרכים נפגעו באורח קשה, זאת לעומת 204 פצועים קשה ב-191 תאונות אשתקד. בלמ"ס ציינו עוד, כי במהלך ספטמבר דווח למשטרה על 1,730 תאונות שסווגו כתיקים של נפגעים באורח קל, לעומת 3,865 תאונות עם נפגעים קל בחודש המקביל אשתקד.

בלמ"ס ציינו עוד כי בחודשים ינואר-ספטמבר, בהם נכלל הסגר הראשון שהחל באמצע מרץ ונמשך עד מאי, נהרגו 236 בני אדם בתאונות דרכים. מדובר בירידה של 4.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כמו כן, במספר הפצועים קשה חלה בינואר-ספטמבר ירידה חדה יותר של 19.7% לעומת אשתקד. עוד עולה מהנתונים, כי בתקופה זו אירעו 7,745 תאונות דרכים עם נפגעים – ירידה של 20.1% לעומת ינואר-ספטמבר 2019.

בתוך כך, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מסרה שמהלך השבוע שעבר נהרגו חמישה בני אדם בתאונות דרכים. ברשות ציינו, ששלושה מההרוגים היו מעורבים בתאונות דרכים בכבישים בינעירוניים, ושניים נוספים בכבישים עירוניים. בכביש 1 נהרג רוכב אופנוע, לאחר שעל פי החשד, רכב פרטי סטה ימינה לנתיב השני בו נסע האופנוע.

בכביש 716 נהרג נהג רכב, לאחר שככל הנראה איבד שליטה ביציאה מעקיפה שמאלה, עבר לנתיב הנגדי ופגע בתמרור ובמעקה. לאחר מכן המשיך והתהפך בתעלה של הנתיב הקדמי. בכביש 5 נהרג נהג רכב פרטי, שככל הנראה איבד שליטה, התנגש במעקה הבטיחות והמשיך לתוך שטח סלעי במרחק רק מהכביש. באור יהודה פגע אופנוע בהולך רגל, שמחקירה ראשונית עולה הערכה שחצה את הכביש במעבר חצייה, וגרם למותו. בחיפה נהרג רוכב אופנוע, שככל הנראה איבד שליטה בהגיעו למעגל תנועה, ופגע בעמוד וגדר בטיחות.