הסכמי השלום נכנסים לתוקף: הממשלה אישררה היום (ראשון) את הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות וכן אישרה את העברת "כינון קשרי שלום, דיפלומטיה וידידות בין מדינת ישראל וממלכת בחריין" שנחתם בשבוע שעבר בבחריין לאישור הכנסת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח ישיבת הממשלה: "בקרוב ייפגשו בסודן משלחת ישראלית מול מקביליהם הסודנים כדי לדון בשיתופי פעולה בתחומים רבים, כולל בתחום ההגירה. בהמשך יצטרפו מדינות נוספות - אם רק נתמיד במדיניות הזו, היא הביאה לנו תוצאות שיכולנו רק לחלום עליהן - ואני חולם על הרבה יותר".

נאום נתניהו בטקס חתימת הסכם השלום. באדיבות הבית הלבן

כזכור, ההסכם עם איחוד האמירויות כבר קיבל את אישור הממשלה ולאחר מכן את אישור הכנסת. האישור ניתן ל"הסכם הגג" שנחתם בין המדינות, והיום הממשלה אישררה כ-18 הסכמים תחת הסכם הגג שייחתמו עם האמירויות.
על מנת שלא לעכב את אישור ההסכמים והבאתם כל פעם לכנסת, הוחלט באישור הייעוץ המשפטי שהסכמים אלו יאושרו רק בממשלה, שכן אם אישור ההסכמים היה מחכה בכל פעם לכנסת, זה היה לוקח חודשים עד שהיו מאושרים כל ההסכמים ופוגע בעבודת הכנסת.
בשבוע שעבר הצטרפה סודן והכריזה על נרמול היחסים עם ישראל בתום שיחת טלפון משותפת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, יו"ר מועצת הריבונות הזמנית של סודאן בורהאן וראש הממשלה עבדאללה חמדוק. בתום השיחה הסכימו הארבעה על תחילת תהליך נורמליזציה בין ישראל לסודאן והכריזו על כך בהצהרה משותפת.

אשרור הסכם השלום עם איחוד האמירויות by maariv on Scribd