חקלאי איטלקי, שחי באי סרדיניה ומגדל כבשים, כלבים וצאן, הופתע לגלות על ההמלטה החדשה של אחד מתשעת הכלבים בחווה. הכלבה שהמליטה הביאה לעולם כחמישה גורים קטנטנים, כאשר ארבעה מהם לבנים, אך גור אחד מביניהם נולד בצבע מיוחד ולא שגרתי – הגור נולד ירוק.

הכירו את הגור הירוק שנולד באיטליה (צילום: רויטרס)

הכלבה של החקלאי, כריסטיאן מלוצ'י, המליטה את הגורים מוקדם יותר החודש, כאשר הכלב האחרון שנולד, שהיה ממין זכר, היה מכוסה פרווה ירוקה ונקרא כמתבקש בשם פיסטוק. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, כלב עם פרווה בצבע כזה הוא חריג ונדיר ביותר. הטענה היא שגוון הפרווה הירוק נגרם באמצעות פיגמנט ירוק, בשם biliverdin, שיש ברחם של הכלבה האם.

הגור הירוק שנולד באיטליה (צילום: רויטרס)
הגור הירוק שנולד באיטליה (צילום: רויטרס)

ארבעת הגורים האחרים שנולדו נשלחו לאימוץ, בעוד פיסטוק נשאר לגדול החווה של מלוצ'י, שם הוא יכשיר אותו לשמור על הכבשים כמו אמו שנקראת ספלצ'יה. למרות ההתלהבות סביב הצבע המיוחד של הכלב, הגוון הירוק של הגור פיסטוק לא יישאר לנצח. הצבע הירוק הבהיר שהיה לגור ביום ההמלטה, ידעך מיום ליום, עד שהגור יהיה לבן לגמרי כמו אחיו.

מלוצ'י סיפר לרויטרס כי בתקופה הקשה של מגפת הקורונה, הצבע הירוק של פיסטוק יכול לסמל על תקווה ומזל וטען כי הגור הקטן יכול להעלות חיוך על פני האנשים שיגיעו לבקר בחווה. זוהי אינה הפעם הראשונה בה כלבים מושפעים על ידי הפיגמנט המיוחד. על פי דיווחי רשת ה-CNN, בינואר האחרון נולד בצפון קרוליינה כלב מסוג רועה גרמני בעל גווני פרווה שונים, ובשנת 2017 נולד גולדן רטריבר שצבעו היה חריג.