מנכ"ל רשת 'קפה-קפה' סיפר הערב (ראשון) לענת דוידוב בתכניתה ב-103FM על המציאות הקשה שאליה נקלעו כל אנשי המסעדנות בארץ: "אנחנו הענף הכי חבוט, סגורים כבר חודשים". לדבריו, הממשלה רחוקה מלסייע להם, כאשר מצד אחד לא מאשרת הלוואות בערבות מדינה, ומנגד לא מאפשרת להם לעבוד: "אנחנו יודעים שאם נפתח ולא נקפיד על ההנחיות יסגרו אותנו".

מה מצבכם?
לא סימפטי. אנחנו הענף הכי חבוט, ואין ענף חבוט יותר מאיתנו. נכנסנו לקורונה במצב לא סימפטי אנחנו אמורים להיפתח רק בפעימה השלישית, סגורים כבר חודשים ומאד קשה לנו. הצלחנו להוציא את העסקים שלנו מעל המים בסגר הראשון בזכות הלוואות, ועכשיו אנחנו חבוטים לגמרי. 

אתה עובד עם טייקאוויי כרגע?
תראי, אנחנו מחזיקים כמה רשתות. חלק של המבורגר, פיצה ואוכל אסייתי, והן באמת עובדות בטייקאוויי, וחלק לא. טייקאוויי זה לא משהו רווחי, זה בונוס לעסק שכרגע עובד ומושיב אנשים - אי אפשר להתקיים רק מזה, אי אפשר לחיות, ואי אפשר להחזיק עסק. 

דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

לא שווה לזכיינים שלך להחזיק שליחים שלהם?
לא. זה לא משתלם כלכלית. מה גם שבבתי הקפה שלנו אין טייקאוויי, רק בחלק מהמסעדות בקבוצה. 

מה הנזק?
אני לא האישיו. אני דואג לזכיינים. אם את רוצה שאתן לך אומדן אז הנזקים שלי עומדים על עשרות מיליוני שקלים. אני אתן לך דוגמה קטנה - אחת מהרשתות מהקבוצה שלנו הגישה בקשה להלוואה בערבות המדינה. הבנק אישר את ההלוואה, והעביר את זה לוועדה של משרד האוצר, ושם החליטו לאשר שליש מתוך המאה אחוז. 

למה? 
אני באמת לא יודע. התקשרתי לערן יעקב, והוא אמר לי שהוא לא מטפל בזה וביקש שאפנה לירון זליכה. 

עכשיו בוא נדבר על הקניונים בכלל: הם נראים כמו בתי קברות. 
נכון. שום דבר לא עובד ואנחנו נמצאים במצב לא פשוט. 

איך גורמים לזה להיפתח מחדש?
אנחנו מנסים כל הזמן והיינו בכמה שיחות עם אנשי משרד רה"מ. ביקשנו שלפחות יפתחו את החנויות והקניונים בשלב השני, שכן ידוע שהחנויות והקניונים הם לא מוקדי תחלואה. אנחנו מקפידים הקפדה מלאה על כל התו הסגול, ואנחנו יודעים שאם לא נקפיד יסגרו אותנו. 

מה הסיכוי שיפתחו אתכם בשבוע הבא?
אותנו כבתי קפה ומסעדות אני מאמין שלא יפתחו, אבל רוצה להאמין שלפחות יפתחו את הישיבה החיצונית. רוב החנויות יפתחו שבוע הבא, אבל זה לא מספיק כי אנחנו צריכים שגם הקניונים יפתחו.