איגוד הבנקים, המייצג את המערכת הבנקאית, סירב להצטרף לקמפיין הארגונים העסקיים נגד חיוב המעסיקים לתשלום עבור ימי הבידוד של עובדים שנזקקו לכך בעקבות הקורונה, כך נודע ל"מעריב". ראשי המעסיקים טוענים כי מדובר במס לכל דבר ועניין, ולכן לדעתם הם לא צריכים לממן אותו.

בדיונים שהתקיימו בימים האחרונים בהנהלת נשיאות הארגונים העסקיים, בראשות דובי אמיתי, הסתייגו הבנקים מהקו הלוחמני. באיגוד הבנקים, בראשות איתן מדמון, הבהירו כי באופן עקרוני הם מתנגדים להגיע עם דרישות תשלום כלפי המדינה - גם אם הן מוצדקות. זו הסיבה שהם סירבו להצטרף לחותמים על מכתב בנושא שנשלח לשר האוצר ישראל כ"ץ ולראשי המערכת הפוליטית.

בבנקים הבהירו אתמול כי הם אינם מתנגדים למאבק ארגון הגג של המעסיקים, אבל הם אינם מעוניינים לעמוד בחזיתו. עוד הבהירו כי עד היום הם נשאו בכל עלות התשלום לעובדים, וכך גם יהיה בעתיד.

על פי הסיכום שהושג בין האוצר לנשיאות התאחדות התעשיינים בראשות רון תומר, העובדים יישאו בתשלום עבור שני ימי בידוד, ויתרת התשלום תתחלק באופן שווה בין המעסיקים למדינה. עוד ביקשו התעשיינים שבמקומות עבודה המעסיקים עד חמישה עובדים, התשלום יחול במלואו על המדינה.

בארגון הגג של המעסיקים דחו בתוקף את הסיכום. לדבריהם, המעסיקים שילמו מאז פרוץ משבר הקורונה 3.5 מיליארד שקל עבור ימי בידוד. הם גם עתרו בנושא לבג"ץ, ושופטיו הורו לצדדים למסור את עמדותיהם הסופיות עד סוף אוקטובר. בג"ץ קבע כי בניגוד לעמדת משרד הבריאות, ימי הבידוד אינם ימי מחלה, ולכן יש למצוא הסדר תשלומים שונה. הכנסת אמורה לאשר היום את הסכם התשלומים עבור הבידוד, ובהמשך הנושא יטופל על ידי ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, שתכריע בעניין זה עד סוף השבוע.