רשת CNN דיווחה היום (שני) כי המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, אמר שהנשיא דונלד טראמפ עדיין יכול לנצח בבחירות הקרובות בגלל "האופן שבו הוא משחק".

טראמפ וביידן נשאלים על גזענות בעימות האחרון (צילום: רויטרס)

"אני אחד מאותם מתחרים שזה לא נגמר עבורם עד שהפעמון מצלצל. אני לא יכול להגיד שאני לא צופה קרב קשה", אמר ביידן בראיון ששודר אתמול בתוכנית "60 דקות" ברשת CBS, כשנשאל אם טראמפ עדיין יכול להביס אותו. "אנחנו מרגישים טוב לגבי המקום שבו אנחנו נמצאים. אבל, אתה יודע, אני לא ממעיט בערך של איך שהוא משחק".

ביידן אמר שטראמפ "מנסה לעשות דה-לגיטימציה לבחירות", ושמאמצים אלה הם "כל מה שאני חושב שנועד לגרום לאנשים לתהות האם שווה להצביע. רק גורם ההפחדה". לדברי ביידן, "מה שבאמת משמח הוא שיעור ההצבעה העצום במדינות שמתקיימת בהן הצבעה מוקדמת".

דבריו של ביידן מגיעים במקביל לסקרים שהתפרסמו ומייחסים לו יתרון, גם במדינות ה"מתנדנדות". "אני מקווה שיהיו הרבה אנשים שיצביעו לי בגלל מי שאני", אמר ביידן. "אבל אני חושב שהניגוד בין טראמפ לביני הוא הכי בוטה שיכול להיות מבחינת הערכים שלנו והאופן בו אנחנו רואים את העולם".

בריאיון הגן ביידן על מספר הצעות מדיניות שטראמפ והרפובליקנים תקפו בתרוץ לפיהן הן "ליברליות מדי". לטענתו, אלה שמרוויחים יותר מ-400,000 דולר בשנה וכן תאגידים צריכים לראות את מס ההכנסה שלהם עולה. לדבריו, "אף אדם שמרוויח פחות מ-400,000 דולר לא ישלם אגורה יותר על פי ההצעה שלי".

המועמד הדמוקרטי לנשיאות אף ציין כי הוא אינו מהסס להעלות את גובה המסים לאנשים העשירים יותר במדינה, ברקע משבר הקורונה והשלכותיו הכלכליות על ארה"ב.

בתוך כך ועל רקע העלייה בתחלואה בקורונה בארה"ב אמר אתמול ראש הסגל של הבית הלבן, מארק מדוז, כי ארה"ב "לא הולכת לשלוט במגפה". נכון לעכשיו כמעט 225 אלף אמריקאים מתו לאחר שחלו בקורונה.

"אנחנו לא הולכים לשלוט במגפת הקורונה. אנחנו הולכים לשלוט בעובדה שאנחנו מקבלים חיסונים וטיפולים, אמר מדוז ל-CNN.

כשנשאל מדוע, ענה מדוז כי "זה וירוס מדבק בדיוק כמו שפעת", והוסיף כי הממשל "עושה מאמצים לבלום אותו". "מה שאנחנו צריכים לעשות הוא לוודא שיש לנו את גורמי ההקלה הנכונים, אם זה טיפולים או חיסונים כדי לוודא שאנשים לא מתים מזה", אמר מדוז.

דבריו של מדוז מגיעים ברקע הטענות לפיהן הממשל ממשיך להתעלם בעקביות מעצות של מומחי בריאות ממשלתיים לעטות מסכות, לשמור על ריחוק חברתי ולהימנע מהתקהלויות גדולות על מנת לבלום את התפשטות הנגיף.

לדברי מקור המעורה בפרטים, הבית הלבן מתמודד גם עם התפרצות שנייה של הנגיף לאחר שלפחות חמישה בני אדם במעגל הפנימי של סגן הנשיא מייק פנס נמצאו חיוביים לנגיף בימים האחרונים.