שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום (שני) עם מקבילו הרוסי, סרגיי לברוב, במסגרת ביקורו המדיני באתונה. אשכנזי הציג בפניי לברוב את ההתפתחויות החיוביות בתהליך השלום במזרח התיכון, והצהיר: "ישראל לא תאפשר התבססות צבאית של איראן בסוריה. יש להמשיך לפעול ליישום אמברגו הנשק ולמנוע מאיראן לערער את היציבות במזרח התיכון".

אשכנזי הזכיר גם את חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות, כמו גם הסכמי הנורמליזציה עם בחריין וסודאן. במוקד השיחה נדונו הסוגיה האיראנית, חשיבות השמירה על היציבות במזרח התיכון, וההתמודדות מול ארגוני הטרור ובעיקרם, החיזבאללה. 

בני גנץ וגבי אשכנזי בפגישה עם ג'ארד קושנר ורוברט אובראיין. צילום: Ziv Sokolov / U.S. Embassy Jerusalem

אשכנזי ולברוב נועדו בארבע עיניים, ולאחר מכן התקיימה פגישה מורחבת בה נכחו שגריר ישראל ביוון, יוסי עמרני, סמנכ"ל אירו-אסיה, גרי קורן ורמ"ט החוץ, חיים רגב. "ישראל מעריכה את השיח והתיאום עם ממשלת רוסיה למניעת התבססות איראן בסוריה. יש להמשיך לפעול בנחישות למניעת זליגת אמל"ח ונשק מדויק לידי החיזבאללה בלבנון, הפועל בחסות האוכלוסייה האזרחית ומשתמש בה כבת ערובה לפעילות טרור חובקת עולם", אמר אשכנזי. עוד דנו שרי החוץ בקידום סדר היום הבילטרלי הנרחב בין שתי המדינות.  

אשכנזי ולברוב, שהייתה זו פגישתם הראשונה לאחר שתי שיחות טלפון שקיימו ביניהם, בירכו על ההכנות למפגש המתוכנן בפורמט מקוון של הוועדה המעורבת הבין-ממשלתית לשת"פ כלכלי בין רוסיה לישראל וסיכמו לקדם השלמת אשרור הסכם האימוץ בין שתי המדינות ובחינת שיתופי פעולה עתידיים אפשריים במאבק העולמי בקורונה. 

בהמשך היום ייפגש השר אשכנזי עם ראש ממשלת יוון ושר החוץ היווני. מחר צפוי להיפגש עם שר החוץ הקפריסאי, ולאחר מכן יתקיים מפגש טרילטרלי יוון-ישראל-קפריסין.

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: דוברות משרד החוץ)
שר החוץ גבי אשכנזי נפגש עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב (צילום: דוברות משרד החוץ)