הותר לפרסום: שוהה בלתי חוקי, תושב קלקיליה, נתפס לפני כחודש בראש העין כחשוד בניסיון לביצוע פיגוע, אולם על החקירה הוטל באותו היום צו איסור פרסום גורף על ידי השב"כ. צו איסור הפרסום הותר היום (שני), זאת לאחר שהוגש כתב אישום נגד הצעיר, בגין עבירות הטרור החמורות המיוחסות לו, עם כוונה ברורה לבצע פעילות חבלנית עוינת ובכך לגרום למותם של יהודים.

הנאשם, מעתז מוסא חסין ברי, התמקד באזור ראש העין בשל העובדה שהמקום רווי באתרי בנייה, ולכן יוכל לנוע בקלות מביתו שבקלקיליה אל אתרי הבניה, ומשם להמשיך לשכונת פסגות שבעיר. דיווח שהגיע לשב"כ הוביל למעצרו המידי של החשוד כשעל גופו נמצא נשק טעון, מחסניות וכדורים להסליק מתחת לבגדיו. כאמור, החשוד נעצר בטרם הצליח לבצע את זממו.

בדרכו נמנע החשוד מלרצוח אם ובת, ויתר על האפשרות לרצוח עובדים יהודים אך כיוון לרצוח חייל או שוטר. במשך כשעתיים הסתובב מעתז מוסא חסין ברי עם אקדח טעון, זאת בשל העובדה שיממה קודם לכן קיבל את הבשורה על כך שחברתו נהרגה בתאונת דרכים. הנאשם החליט לשים קץ לחייו ובחר בדרך של פיגוע לאומני תוך נטילת חייו של יהודי קודם שימות. את האקדח רכש, ככל הנראה, לפני כשנה מקבלן שאצלו עבד בראש העין.

כשבועיים קודם לכן נעצר חשוד בביצוע פח"ע באתר בנייה בעיר עת שמחבל, תושב שטחים, פצע בעשרות דקירות את תושב העיר ראש העין. הפצוע נמצא כשהוא מוטל בחדר מדרגות בבניין מגורים ברחוב אליהו הנביא בראש העין עם חבלות וסימני דקירה על גופו. לאחר שבועות אחדים הפצוע החלים הפצוע, אולם סף הבהלה בקרב תושבי העיר עדיין גבוה נוכח החשש כי הפריצות ודרך הגישה הנוחה אל אזור מגוריהם, עלולות להוביל גורמים עוינים להגיע למקום ולבצע פיגועי חבלה.