שבוע לפני הבחירות לנשיאות ארה"ב, הסקרים ממשיכים לספק זריקת עידוד למועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן. על פי הנתונים שפרסם אתמול המרכז לחקר בחירות באוניברסיטת וויסקונסין, ביידן מוביל ביותר מ־50% במדינות המפתח מישיגן, וויסקונסין ופנסילבניה.

טראמפ וביידן נשאלים על גזענות בעימות האחרון (צילום: רויטרס)

סקר נוסף, של היומון "אטלנטה ג'ורנל קונסטיטיושן", הראה שיש שוויון בין ביידן לבין טראמפ במדינת ג'ורג'יה, שם הצביעו כבר שני שלישים מבעלי זכות הבחירה. טראמפ ניצח בג'ורג'יה ברוב של 5% לפני ארבע שנים, והדמוקרטים מקדישים מאמצים רבים במדינה הדרומית.

מהצד השני, טראמפ המשיך להאשים אתמול כי התקשורת מנסה להעצים את חומרתה של מגיפת הקורונה כדי לסייע לדמוקרטים. "התקדמנו היטב מול הנגיף מסין, אבל התקשורת המזויפת מסרבת לדבר על זה כה קרוב לבחירות. הם עושים זאת כדי לשנות את מספרי הבחירות המוקדמות הנהדרים שלנו. זו הפרה של חוק הבחירות", צייץ בטוויטר.

איימי קוני בארט, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
איימי קוני בארט, דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

בתוך כך, הרפובליקנים בסנאט אמורים לספק הלילה ניצחון חשוב לנשיא טראמפ בקרב בסיס התומכים לקראת הבחירות, עם אישור המועמדות של השופטת איימי קוני בארט לבית המשפט העליון והבטחת הרוב השמרני בו. אם לא תהיה הפתעה מרעישה, הרפובליקנים היו אמורים לנצל את הרוב של 53 סנאטורים מול 48 דמוקרטים כדי להצביע בעד המינוי של בארט במקומה של השופטת הליברלית היהודייה רות ביידר גינסבורג, שהלכה לעולמה בחודש שעבר. בבית הלבן כבר נערכו מראש לקיים הלילה את טקס ההשבעה של בארט.

הדמוקרטים, שזעמו על כך שהרפובליקנים מאשרים שופטת ימים ספורים לפני הבחירות לנשיאות אחרי שסיכלו מהלך דומה של הנשיא הקודם ברק אובמה לפני בחירות 2016, קיימו מרתון נאומים לאורך כל הלילה בסנאט במטרה לעכב את ההצבעה.