חברת MSG GROUP הישראלית, יבואנית טכנולוגיית הידרוקסיל, שפועלת בעולם להתמודדות עם נגיף הקורונה, תחל לפעול בישראל תחת המותג Hydroxyl IL. מכשירי חיטוי אוויר המיוצרים על ידי החברה משמידים כ- 99.99% מהחיידקים, נגיפים, ווירוסים ונטרול ריחות לא נעימים בחללים סגורים בנוכחות בני אדם, רדיקלי ההידרוקסיל הוכח כחומר חיטוי טבעי ההורג את הווירוס. המכשירים מאושרים על ידי ה־FDA.

את MSG GROUP הקים היזם קרנדג'י חיים תחת המותג הישראלי Hydroxyl IL. יו"ר החברה הוא איש העסקים אודי שני, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר. את החברה מלווים על הצד המדעי גם שני בכירים במערכת הבריאות. מג'ר יוסי מנור, מקימו ומנהלו הראשון של המרכז הארצי של משרד הבריאות לנגיפים בסביבה יהיה יועץ המדע של החברה. ד"ר איתן ישראלי, יו"ר האגודה הישראלית לבטיחות ביולוגיות ויועץ מהמרכז למחלות אוטואימוניות בבית חולים שיבא, יהיה יועץ לבטיחות הביולוגית של החברה. "מחלת הקורונה הביאה למודעות את סיכוני ההפצה של מחלות נשימתיות מאדם לאדם בעיקר בחללים סגורים. יש לזכור שסיכון זה קיים תמיד ומוחרף בייחוד בתקופת החורף, ומתרחשת עלייה טבעית של נגיפי חורף ומחלות נשימתיות", הסבירו בחברה. "במצב רגיל, ריכוז המזהמים באוויר של חללים סגורים מותנה במספר האנשים השוהים בחלל, במצבם הבריאותי, בנפח החלל, וברמת הטיפול בו. עם התפשטות מגפת הקורונה תופעה זו מחמירה ומקבלת ביטוי רפואי בשיעור המודבקים והחולים".

ייחודה של הטכנולוגיה לייצור ההידרוקסיל הוא שהיא מבוססת על עיקרון דומה למנגנון החיטוי הטבעי של השמש. המערכת מטהרת את האוויר והמשטחים בחלל סגור על ידי ייצור הידרוקסילים, תרכובות חיטוי הנוצרות בטבע על ידי קרינת השמש. פעולת המערכת מפחיתה את חיוניות המזהמים הביולוגיים ב־99.99%, כולל וירוסים ונגיפים ממשפחת הקורונה וגם מחסלת זיהומים כימיים אורגניים. "היתרון הבולט של המערכת הוא בכך שהיא מטפלת באוויר באופן מידי בזמן מעבר האוויר במערכת, ובנוסף, חיטוי מתמשך בחלל האוויר גם בנוכחות אנשים", הדגישו בחברה.

מוצרי החברה מגיעים בשני מודלים: מערכת המותקנת בתוך מערכת האוורור או מכשיר רצפתי המותקן בחדר המטופל. מוצרים אלו יעילים למגוון רחב מאוד של חללים סגורים בהם: בתי ספר וגנים; אוטובוסים ומטוסים; חדרי כושר, מסעדות, וחנויות; מעליות; חדרי ניתוח, בתי מרקחת וקליניקות, ישיבות, כוללים ובתי כנסת. המוצרים מתאימים גם לחללי ענק של עד 180 אלף מ"ר כגון קניונים, מרכולים ובנייני משרדים. עלות הטכנולוגיה תלויה בגודל החלל ובסוג ההתקנה והיא דומה לעלות מערכת מיזוג רגילה.

ד"ר איתן ישראלי, יועץ בטיחות ביולוגית של חברת MSG GROUP: "בחדרי חולי קורונה – שבהם הוכח הידבקות של אנשי צוות, או בחללים אחרים העלולים להכיל ריכוזים גבוהים של מזהמים, למכשיר יהיה אפקט הגנה משמעותי להפחתה של הידבקויות ומפחיתה משמעותית את ריכוז המיקרואורגניזמים באוויר לרמות מקובלות ובטוחות בחללים סגורים ציבוריים ופרטיים".