מיזם נוגע ללב בדרום: תלמידות אולפנת בני עקיבא 'חן במדבר' בבאר שבע דואגות לקשישים דוברי האנגלית ברחבי העולם. בחודשים הארוכים מאז פרוץ המשבר נאלצים הקשישים במדינות העולם להסתגר בביתם, כאשר במקרים רבים הם נותרים בודדים ומחוסרי תעסוקה. בשל כך, רכזת האנגלית באולפנה חני רוזנבוים יזמה מפגש בין הקהילה המבוגרת לתלמידות מהמוסד החינוכי, כאשר במפגש משתתפים קשישים, שרבים מהם הם יהודים שעלו מהתפוצות כמו ארה"ב וקנדה, וכן עולים חדשים לישראל מארצות דוברי אנגלית.

המפגשים מתרחשים בטלפון או בזום, ונערכים בתדירות של פעמיים בשבוע. התלמידות מעניקות חברה לקשישים בתקופה הקורונה ובד בבד משפרות את הידע שלהן באנגלית. כל תלמידה משתתפת בפרויקט בהתאם להיקף המתאים לה וחלקן מדברות עם כמה קשישים. באחד המפגשים שתי תלמידות חברו יחד לשיחה משותפת כדי להתגבר על מחסום השפה ההתחלתי.

מרלין קראוט מפלורידה עם התלמידה טוהר בר (צילום: טוהר בר)
מרלין קראוט מפלורידה עם התלמידה טוהר בר (צילום: טוהר בר)

"אני בקשר שבועי עם אישה מקליפורניה בשם מרילין קראוט. בשיחה הראשונה קצת התביישתי, אבל אחרי זה נפתחתי. היא סיפרה לי איך עבר עליה יום כיפור, ובכלל איזה הגבלות יש במקום מגוריה. אני שמחה על ההזדמנות לדבר אנגלית ולהכיר יהודים שחיים במקום אחר", מספרת טוהר בר, תלמידת כיתה י' באולפנה. אביב עטר, תלמידה במיזם, מספרת: "מאז שהתחלתי להשתתף בתוכנית - האנגלית שלי השתפרה משמעותית. אני מחכה כל שבוע לשיחה ונעזרת בחברות מהכיתה כדי לתקשר".

עד מהרה נוצר קשר חם בין המשתתפים, חלק מהתלמידות והקשישים כבר החלו לשתף ביניהם מתכוני בישול שונים. "כששמעתי על הפרויקט התלהבתי לעזור לבנות עם השפה האנגלית. זאת מצווה גדולה. במהלך אחת השיחות גיליתי שלאחת התלמידות ולי יש אהבה משותפת לאפייה. יש עוגה שאני מכינה כל שבת באופן קבוע. שיתפתי את התלמידה במתכון והיא סיפרה שהיא ומשפחתה נהנו", סיפרה בחיוך דליה אברמוביץ, עולה מאנגליה המתגוררת בקריית גת.