הוזלה במחירי קולה זירו וספרייט? מחלקת היבוא ברבנות הראשית העניקה היום (שלישי) אישורי כשרות למוצרים ביבוא מקביל, ביניהם כמה מהמשקאות הפופולריים ביותר בישראל. ההחלטה התקבלה בהמשך להחלטת מועצת הרבנות הראשית לישראל שהתקבלה על ידי הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף בעניין אישורי כשרות עבור מוצרים מחו"ל בהסתמך על תעודות הכשר שניתנו ע"י גופי השגחה המוכרים ע"י הרבנות הראשית לישראל. 

ההחלטה שעברה במועצת הרבנות הראשית לפני מס חודשים, מאפשרת למעשה למוצרים רבים ממותגים ידועים ומוכרים, המוחזקים ככשרים ומאושרים על ידי גופי הכשרות המוכרים על ידי הרבנות הראשית לקבל את אישור מחלקת הייבוא ברבנות, זאת בתנאי כמובן שיוכח כי מדובר באותו המוצר בדיוק כמו המוצר שיש לו תעודת כשרות והוא עומד בדרישות ההלכה.

מהרבנות הראשית נמסר כי ההחלטה שהוביל הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף נושאת בקרבה בשורה גדולה לציבור הרחב לאור הוזלת המוצרים בצורה משמעותית, פתיחת השערים לייבוא מוצרים ושבירת המונופול של החברות הגדולות במשק על מוצרים מסוימים. "מאז אישור ההחלטה ברבנות הראשית ניתן לראות ברשתות השיווק מוצרים כשרים המיובאים מחו"ל במחיר מופחת. היום כאמור ניתנו תעודת כשרות ליבואנים נוספים ולמוצרים נוספים".

ברבנות הראשית מבקשים להבהיר כי המשקאות מאושרים אך ורק אם הם נושאים תווית שמצוין עליה ציון הכשרות כנדרש. כמו כן, בשנה האחרונה נחנכה מערכת דיגיטלית חדשה לשירות היבואנים ברבנות הראשית שמקלה על היבואנים ועל המחלקה מבחינה בירוקרטית בקבלת אישורי הייבוא.

היבוא המקביל של קוקה קולה החל לפני מספר שבועות, אולם עד כה לא הייתה למוצרים כשרות של הרבנות, מה שפגע במכירות והטיל ספק בכדאיות הכלכלית של המהלך. כעת, עם הכשרות החדשה, ייתכן שגורמים נוספים יחלו לייבא את המשקאות במקביל לייצור המקומי על ידי החברה המרכזית למשקאות, זכיינית קוקה קולה בישראל. 

עו"ד עודד פלוס מנכ"ל המשרד לשירותי דת והרבנות הראשית הוסיף: "בימים אלה של מצוקה כלכלית, הורדת יוקר המחיה בישראל באמצעות הגברת ייבוא המוצרים הכשרים לישראל הינה מטרה חשובה ואני שמח כי ניתן להשיג מטרה זו מבלי לפגוע בשמירה על הכשרות".