אני לא יודע אם אי פעם אזכה לשחק במשחק סימולציית ההיאבקות שאני חולם עליו, אולי זו הבעיה שאתה גם מעריץ של הענף, אבל WWE BATTLEGROUNDS, משחק הביניים שהוציאו Saber Interactive ו-K2 עם סגנון משחקי ארקייד ופחות סימולציה, כן הצליח להעלות חיוך על שפתיי, לזמן קצר.

חובבי הז'אנר בטח מכירים את משחקי הסימולציה של ארגון ה-WWE, שכיום נחשב למוביל בענף ההיאבקות המקצועית, המאופיינים בדמויות ריאליסטיות, וקרבות המדמים עד כמה שאפשר את המוצר שאנו רואים על מסך הטלוויזיה, בין אם זה ברמת העיצוב וכמובן המשחקיות (השליטה בדמויות, המהלכים המבוצעים והטמפו של המשחק). עקב הקורונה ועוד כמה נושאים הקשורים למשחק עצמו, נאלץ להמתין עד שנה הבאה לכותר הבא בסדרה הזו. כדי להמתיק את ההמתנה קיבלנו את "באטלגראונדס", השונה לחלוטין משותפו הריאליסטי, לטוב ולרע. 

הטוב: המשחק מאוד כיפי ומאתגר, הקרבות זריזים (לא אורכים יותר משתי דקות), הדמויות משעשות ועשויות יפה ואולי הכי חשוב, האונליין עובד בצורה חלקה. הרע: מגוון מצומצם מאוד של קרבות, נשקים ומהלכים עבור כל דמות, אי יכולת לבנות דמות בצורה עמוקה כמו במשחקי הסימולציה והמוד העלילתי (קמפיין) שמתארך יתר על המידה.

נתחיל מההתחלה, הרעיון שעומד מאחורי WWE BATTLEGROUNDS היה לייצר משחק היאבקות קליל יותר שמשלב אלמנטים ביזאריים כמו תקיפת קרוקודיל או חביות נפץ מתפוצצות, שלעתים מאוד רחוקות מעורבים בקרבות, למעט אולי כמה נחשים. המשימה הזו בוצעה בהצלחה: מהצגת המתאבקים והמתאבקות כדמויות מצוירות מוגזמות, דרך מהלכים שמסתיימים בנוק אאוט ארבעה מטרים באוויר ואפילו שימוש בשור אלקטרוני, אין ספק שהמשחק לא לוקח את עצמו ברצינות, וטוב שכך.

יש מגוון מצומצם מאוד של קרבות, אחד על אחד, זוגות, המנצח מבין שלושה וארבעה, כאשר הקרב המיוחד היחיד שיש באמת זה קרב בכלוב, שעליכם גם לאסוף שטרות כסף כדי לברוח ממנו. הקרבות עצמן לא מתרחשות בזירות הרגילות והמסורתיות של WWE, ופה המשחק מציע מגוון זירות שונות עם כלים נוספים להכות ביריב שלכם, כמו למחוץ אותו תחת מכונית או ליפול עליו ממסוק. בנוסף תציידו את הדמויות ביכולות מיוחדות כמו החלמה מהירה או אגרופים שלא ניתנים לחסימה ועוד.

האלמנטים האלה הם מה שהופכים את המשחק למהנה, זה והעובדה שבניגוד למשחק הסימולציה, כאן צוות המפתחים קלע בול גם ב-AI וגם בסכמת השליטה, ולראשנה מזה שנים נותן לנו אתגר אמיתי וצורך באסטרטגיה כדי לצלוח את הקרבות בשלום. רמת הקושי שנלחמים נגד ה-AI קשה מאוד, הוא לא קופה ומאוד אגרסיבי. הצורך בללמוד את דרכי ההתגוננות השונות גם הופכת את המפגשים באונליין למעניינים יותר, וכאמור בניגוד למה שחווינו ב-WWE2K20, כאן אפשר למצוא קרבות בצורה מהירה ויעילה, רק שהמגוון שלהם שוב חסר.

מבחינת הפרזנטציה, שמתרחקת מעולמות הריאליזם וקופצת למציאות מצוירת וילדותית, כאן זה עניין של העדפות, לי אישית זה לא הפריע ואפילו טיפה שעשע. מה שכן הפריע לי זה חלוקת המתאבקים והמתאבקות לקבוצות כמו "עוצמתיים", "מעופפים", "קשוחים" וכדומה, ובכך גם לנעול מראש את המהלכים שלהם ולמנוע מאיתנו את האופציה לבנות את הדמות שלנו כפי שאנו רוצים.

מפתחי המשחק הביאו לנו גם קמפיין, מוד מיוחד, בו אנו פוגשים דמויות חדשות שהם יצרו, בדרכם להקים יחד עם אגדות ה-WWE ומתאבקים מימינו ברנד חדש של היאבקות. בניגוד למה שהורגלנו עם קטעי וידאו וקולות המתאבקים, כאן הסיפור מוגש בצורת קומיקס, שמוביל אתכם מקרב אחד לאחר. המוד הוא דרך נחמדה להכיר את סגנונות המשחק השונים ולהתרגל לשליטה בדמויות, אבל לטעמי הוא היה ארוך, מסורבל מדי ולא מגוון מספיק מבחינת הקרבות.

לסיכום WWE BATTLEGROUNDS הוא משחק מהנה עם חיי מדף קצרים יחסית, אבל תוספת נחמדה לאוסף וצפוי להעביר את הזמן עד שנקבל את סימולציית ההיאבקות הבאה לדור החדש, בתקווה שילמד דבר או שניים מאחיו הקטן.

עותק הסקירה התקבל הודות לעדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של הכותר בישראל. WWE BATTLEGROUNDS זמין לרכישה אצל המשווקים המורשים.