אין כלי תקשורת בארץ שלא דיבר השבוע על השיר, או ליתר דיוק הקליפ החדש של עדי ביטי – "חמסה חמסה" נוטף המיניות והרמזים הסקסיים שעוררו היטב את הפרובוקציה לשמה ביטי כיוונה. 

עם זאת, משהו אחד פחות זכה לסיקור: השיר חרא. בעצם זה אחד משירי הפופ הגרועים שביטי הוציאה, גם מבחינת הטקסט המטופש שמתיימר ללא לאות להשתמש בסלנגים עכשוויים ללא שום משמעות, "בשר" או עניין, השירה של ביטי גרועה וטכנית מדי והלחן? ובכן, נשמע כמו גרסת "מיליון דולר" (של נועה קירל) לעניים.

אחרי קריירה די מקרטעת, מן הטבעי שביטי תנסה להישאר בתמונה עם פרובוקציה (לא בהכרח היא, יכול להיות גם שאלו מנהליה) שבהחלט הצליחה מעל למשוער, והזניקה את שמה ואת שירה ללב תשומת הלב התקשורתית. אבל, בעצם מה יישאר מזה? השיר יגיע למקום הראוי לו (פח הזבל) וביטי תישאר כמי שמתיימרת בכוח ובכל אמצעי לנפץ את תדמית ה"ילדה הטובה" שלה (מה שלא בדיוק מצליח ולא משנה כמה "מיניות" היא תנסה למכור) ושוב תיפול לתוך תהום הנשייה. 

במקום לחשוב על דרכים מקוריות להביא לידי ביטוי את ה"אני מאמין" המוזיקלי שלה (כפי שהיטיבה לעשות לא פעם) ולדגול באיכות או אם לא איכות, ב"מסחרה" שיש בה מעט ערכים, מצטייר בעיניי כי ביטי מעדיפה לזנות אחר הצפיות ו"לירות" לעצמה ול"אומנות" שלה ברגל. חבל כי יש לה פוטנציאל וכישרון אבל אם היא מעדיפה לקבור את הקריירה שלה – שיהיה לה לבריאות, או שמא עליי לומר: "חמסה, חמסה"?.

לעומת ביטי, אושר כהן, שעובר דרך יפה מאד כיוצר וכזמר, שחרר השבוע פנינה מתוקה ומרגשת – "מי עוד יחבק?", בלדה רומנטית שגרתית אמנם ללא משמעות מסוימת (מלבד קיטשיות משוועת) אבל טקסט שיוצא מהלב, לחן קליט וביצוע מלא נשמה, רגש ואמת שמצליחים לגעת בלב וליצור הזדהות של המאזין עם הזמר.

נדיר למצוא כיום שירי נשמה מהסוג הזה וכהן, כשומר הגחלת הזו, עושה עבודה מעולה וראוי להישמע יותר ויותר, לטעמי.

"גלח" של צליל אברהם הוא ממתק היפ הופ איכותי, בועט, נוקב ומאד אישי שעוסק בנושאים שלא מספיק באים לידי ביטוי בימינו בשירים: חרם חברתי, הרצון לרדוף אחרי חלומות כנגד כל הסיכויים, ההתנסויות הראשונות, משברים ותהיות ברומו של עולם ובעצם בצורה הכי אותנטית ואסלית מצליחה אברהם לתאר את הילדות של כל אחד ואחת מאיתנו, אמנם בגרסה שונה אבל במכנה משותף של הבעת הרגשות והמחשבות ויציקתן לתוך שיר.

 לעומת הפופ הגרוע שביטי עשתה (כמצוין לעיל), אליס (שאת פרצופה אתם מכירים בוודאי מ"המירוץ למיליון") מגישה בשירה החדש – "שאקו שאקו" פופ קליל, קצבי וסוחף. השיר כובש את הלב הן מבחינת המלודיה המושקעת שכוללת לא מעט "שבירות" מוזיקליות, ביצוע בעברית ובצרפתית, הן מבחינת הפזמון הקליט והן מבחינת הקול המעולה, מה שמוכיח שהשיר נתפר היטב למידותיה הקוליות. אפרו ביט מצוין!

חם בחו"ל

אריאנה גרנדה – Positions

 מאשין גאן קלי והלסי – Forget Me Too

 G-Eazy - Hate The Way - ft. blackbear