מערכת חדשה שפיתחה חברת SoliDrip תחליף את מערכות ההשקיה בטפטוף בשטחי הגינון בסביבה האורבנית, באמצעות טפטפת אוטונומית לחלוטין, שבעזרתה יקבל כל צמח את כמות המים האופטימלית עבורו.

טכנולוגיות ההשקיה בטפטוף שנמצאות בשימוש היום נועדו לתת מענה לגידולים חקלאיים בשטחים גדולים, שבהם גדל ברגע נתון סוג גידול אחד, ועל כן הן מספקות כמות מים זהה לכל צמח לאורך קו ההשקיה ומצריכות תכנות של המערכת והתאמתה לתנאי מזג האוויר והסביבה.

לעומת זאת, בסביבה האורבנית, בשטחי גינון נמצא מגוון רחב של צמחים, צורות גידול ותנאים סביבתיים שונים לצמחים השונים, וכן לכל צמח יש צורכי השקיה שונים. הטכנולוגיה של SoliDrip, המספקת לכל צמח את כמות המים האופטימלית הדרושה לו, מבוססת על עקרונות פיזיקליים והנדסת חומרים, והיא קלה מאוד להתקנה ולא דורשת מחשב השקיה, חשמל או תקשורת.

החברה הוקמה בשנת 2018 על ידי שני יזמים: מנכ"ל החברה גד מרטון (50) ומי שהמציא את הטכנולוגיה ומוביל את החזון שלה בחברה דידי סול (73), שלו ניסיון של למעלה מ־30 שנה בפיתוח וייצור של מערכות השקיה בטפטוף.

"החזון שלנו הוא להפוך את הערים מיער אפור של מגדלי בטון וזכוכית ליער ירוק שופע חיים המתמזג בסינרגיה עם הטבע", אומרים בחברה. "המערכת תאפשר לכל בעל גינה, בין אם מדובר בגינה פרטית, ציבורית או בחקלאות אורבנית, חיסכון של עשרות אחוזים בצריכת המים, ותקטין באופן משמעותי את עלויות האחזקה".

המנכ"ל מרטון מוסיף כי "אוכלוסיית הערים בעולם גדלה בקצב מאוד מהיר, והערים צורכות כבר היום למעלה משני שלישים מסך כל האנרגיה בעולם ואחראיות על יותר מ־70% מפליטות גזי החממה. כאשר מוסיפים לזה גם את התחזית שעד שנת 2050 העולם יאבד כ־20% משטחי הגידול החקלאי פר תושב ולצד זה תעלה הדרישה למזון במעל 50%, ברור לכל שהשטחים האורבניים חייבים להיות חלק מרכזי בפתרון".

מרטון מדגיש כי הפיתוח צפוי להתמודד עם אתגר המזון הגלובלי, ההתחממות הגלובלית וזיהום האוויר. לאחרונה הצטרפה SoliDrip לתוכנית ה־Launchpad של פלטפורמת החדשנות Highroad, המתמחה ב־Urban Tech.