הפרק נכיר שני גברים חדשים ונמשיך עם גבר אחד ישן ועוד גבר מהדור הישן. אין כמו גבר רע להזכיר כמה טוב להיות רווקה. לא אחר מאורן, בן זוגה של נועה יונני, אותו אחד עם העבר הפלילי. לוקח את נעה כסיף הצידה, לשיחה צפופה בה הוא מטיח בה את האמת שלו בפנים. מעורר בחילה ומזכיר את החולי של הריאליטי הישראלי, קידוש האמת והאותנטיות.

אורן בן שושן בביקורת על נועה כסיף ב"אהבה חדשה" (באדיבות רשת 13)

בואו נודה על האמת, יפה השתיקה לאמיתות כאלו. האמת שלו מעוותת ומרתיחה בחוצפתה. "מי אתה להחליט שהיא לא יציבה?!", אומרים המומחים שרק אמש דיברו על חוסר היציבות של הרווקות. פרק גדוש עליות וירידות, בדומה למצבי הרוח של הרווקות, מועקה חדשה, ממשיכים.

לירון ויצמן העלתה סטטוס לפני שידור הפרק: "עבר עליהן ערב קשה מאד...‎אחד הגברים פגע בהן בעוצמה, בלי סיבה. ‎בתוך הצילומים, עם עשרות אנשי צוות מסביב". ויצמן מזכירה לנו כמה הזוי ובלתי רגיל לראות את פרצופו האמיתי של משתתף בריאליטי, לראות אדם עובר על כללי הנורמה והמוסר בעודו מוקף בשלל אנשים. לא בחדרי חדרים, לא לבד על ספה בבית, אלא במהלך צילומים, כשהוא במרכז, המיקרופון מחובר והוא יורה ארס בצרורות. מה קורה כשהמצלמות לא שם? את התשובה ניתן לקרוא בדוחות משטרתיים.

נועה יונני, דרמאממי, מתקרבת ומתרחקת, היא בצרה, מצד אחד, הבחור מרעיף מחמאות, אך גם מטיח בכסיף עלבונות. בסוף היום הראשון היא מזועזעת ממפגן הדורסנות שלו, הלילה הוא ישן על הספה לבדו, הוא והסוליטר שלו. למחרת היא נוזפת בו: טעית ופגעת, נראה שהוא מסכים איתה ולכאורה תם העניין, אך נועה מסתובבת עם מועקה והסיפור הזה עוד בחיתוליו, בפרק הבא החיתול הזה יסריח לו את האווירה.


רונה נאמן, דממאמי, בוחרת בבן של אמדוקס, לכאורה כי הוא כותב ורגיש, רמת אמינות: "אמא שלי עובדת במחשבים". היא פותחת לו את הדלת, לבושה למסיבת טבע עם פרח בשיער, הוא הולך לאיבוד בעיניים שלה, נדהם מהיופי שלה. "איזה כיף שאת יפה", הוא מצהיר, "איזה כיף שאתה עשיר", היא חושבת. 


רונה מספרת על האח שלה שנפטר, גם לבחור אח שנפטר, הוא עוצר את השיחה, זה עוד טרי אצלו, היא מספרת לו שזה לא נהיה קל יותר עם הזמן, באה להוריד, רגע עצוב ואמיתי, שותפות גורל וכאב, הלב נפתח, עכשיו רק לא לטרוק אותו. בערב, במשחק "חבילה עוברת" היא נשאלת, מה תיקח עמה לאי בודד: "מים וביקיני", אולי גם איזה בחור עשיר.


רוני נדלר בוחרת בגרוש פלוס סוכריה, מחפשת בחור בוגר ומכיל, נדלקה עליו, פוחדת פתאום שהיא צריכה להתחבב עליו. בחירה תמוהה לדעתי, אבל אצלה הכל סובב סביב אבהות, היא גרה עם אביה, תחליף אבא אחד באבא אחר. כמעט עשור מפריד ביניהם, היא בת 29, הוא בן 38, בהצלחה אבאל'ה. הוא מסביר למה התגרש, אך משתמש בעיקר בקלישאות כגון "זה לא קרה ביום אחד". כך או כך, רוני מרוצה, באמת סוכריה של בחור. בלילה הראשון, נכנסים יחדיו למיטה, ניצוצות עפים, מקווה שהמצעים לא דליקים.


נועה כסיף והבחור עם המוהק מתהלכים ברחוב, הוא זורק מחמאות לאוויר, היא זורקת עקיצות. בערב היא צריכה לתת לו שלוש מחמאות, "מבשל נפלא, אכפתי ורגיש". היא אומרת כדי לצאת ידי חובה, מפנה לו שוב ושוב כתף קרה. תוכנית העוסקת ברווקות ודווקא הלב יוצא אל הבחור, יש בו כנות ורצון אמיתי לאהבה או לפחות קצת להנות. אך האור אצלה כבר כבוי, היא בורחת ומשאירה אותו לבד, רק רוצה שיגמר, שהבחור הזה יעלם ויתחלף באחר. לא נעים, אבל כזו היא, טי-אר-אקסים.


ויצמן מסכמת טוב את הפרק ואת התנהגותו של אורן: ‎"הרבה פעמים נשים, גם כאלה שמחשיבות את עצמן חזקות ומצליחות, גם אני, נאלמות דום מול גברים. גברים כאלה, שרגילים לשלוט ולהשפיל, שרגילים לפעול מתוך השוביניזם שמושרש עמוק בנימים שלהם, שחושבים שמותר להם להגיד הכל, להתנהג ולהתנהל איך שבא להם". כעת, כולנו מייחלים לפרידה חדשה, אולי זה בעצם צריך להיות הפורמט, למצוא בחורים בלתי נסבלים ולראות כיצד רווקות דוחות אותם.