צנחן לשעבר שבר את שיא הקפיצה מגובה ללא מצנח, אחרי שקפץ ממסוק אל הים הפתוח מגובה של 40 מטרים. ג'ון ברים, בן ה-34 מהמפשייר, בריטניה, פגע במים במהירות של 80 קמ"ש סמוך לאי היילינג, לאחר שנפל מגובה של תשע קומות. הצנחן, המכונה "הדג המעופף", ביצע את הקפיצה במטרה לגייס כספים לעמותות בריאות הנפש במדינה הפועלות למניעת התאבדות. 

ג'ון ברים שבר את שיא הקפיצה מגובה ללא מצנח (צילום: רויטרס)

ג'ון קפץ מהמסוק אל המים, אחרי שחישב במדויק את יחס הגובה ומהירות הקפיצה, הוא בילה 18 חודשים באימונים מפרכים עבור הפעלול הנועז שעזר לו לשבור את שיא הקפיצה מכלי טיס. לצערו של הצנחן ההכנה המוקדמת לא הוכיחה את עצמה, כיוון שכאשר הצנחן נחת על המים, הוא נפל בצורה מגושמת שגרמה לו לאבד את ההכרה וכמעט לטבוע. אחרי שפגע במים, שני צוללנים שאיבטחו את הקפיצה וסירת הצלה חיכו לו במים בסמוך למקום בו נחת. 

בתיעוד אפשר לראות את ברים המעולף צף במים, בזמן שצוותי החילוץ זינקו לעברו על מנת לשלוף אותו מהמים אל סירת ההצלה. ברים, שהיה צנחן מצליח בעברו, נלקח מיד אחרי הקפיצה אל בית החולים המקומי, שם הוא נבדק ושוחרר כבר באותו היום. צוות התקשורת המקומית ערכו ריאיון עם ברים אחרי הנחיתה, בו הוא אמר: "ביצעתי את הצניחה משתי סיבות, הראשונה היא להעלות את המודעות ולעזור במניעת התאבדות. השנייה היא כדי להוכיח שגם צנחני עבר עדיין יכולים לשבור שיאים וליהנות מהתהילה".

כל הכסף שגייס ברים נתרם לעמותת  All Signs Call שפועלת לזהות סימני מצוקה אצל אנשים מעורערים נפשית ומסייעת להם. למרות ההישג, חברת שיאי גינס העולמית לא מיהרה לאשר זאת מיד כהצלחה. דובר שיאי גינס אמר: "הודיעו לנו על הניסיון של ג'ון ברים, ואנו מאחלים לו החלמה מהירה. בשל אופי הפעילות, אנו מקבלים בקשות להתמודדות לשבירת השיא רק על ידי פעלולנים מנוסים או מסתמכים על מחקר שעשה. אחרי שנקבל את כל הפרטים נבחן אותם והוועדה תחליט האם הוא רשאי לקבל את התואר".