בעל עיטור הגבורה ממלחמת יום הכיפורים, תת-אלוף במיל' אביגדור קהלני, התראיין היום (רביעי) בתכניתם של אראל סג"ל ואבי יששכרוף ברדיו 103FM והתייחס לעלילת הסדרה החדשה של כאן 11, שעת נעילה, המתארת את ימי הקרב הקשים במוצב בחרמון. בדבריו הדגיש קהלני: "אני אומר שהסדרה טובה כי היא נוגעת בחיילים ועושה כאב בטן להורים ולכל מי שמסתכל עליה".

סג"ל: עדיין מרגש אותך לשמוע את ההקלטה המפורסמת שלך מהמלחמה?
"כשאתה מעלה את זה, זה היה באמת הקלטה אותנטית שריגשה את כולם. היום אני מסתכל על זה וכמובן שזה מרגש. לשמוע את יאנוש עליו השלום ברגע של אמת, רגע של אמת של מדינת ישראל".

אבי: הורדתם 70 טנקים, בן אדם בשלב הזה אומר 'אני צריך לנשום, לנוח' ואתה אומר לכולם 'לא להפסיק עכשיו, לתקוף, לתקוף'. מאיפה הכוחות?
"אני היחיד שעמד בפינה וראה שהגיעו כ-150 טנקים סורים כשהשמדנו 70. הייתי צריך לקחת איתי כוח להסתער על הגבעה ומשם להשמיד את כל השאר. לא יודע לתאר מאיפה הכוח נבע, אתה אומר לעצמך 'אותי לא ינצחו, נקודה - צה"ל טוב יותר. יש לי תפקיד לשמור על מדינת ישראל והאנשים שאיתי'. כשכל הפרמטרים האלה עומדים מול עיניך אתה מנצח. נכון שפחדנו".

מלחמת יום הכיפורים בצבע

סג"ל: הסדרה 'שעת נעילה', אתה מזהה אותנטיות שם?
"אני רואה המון דברים שאני כתבתי בספרי, קטעים שלמים, אף אחד לא נתן לי קרדיט ואני מניח שהבמאי ומי שכתב לא נולד במלחמה, אז אני רואה את הדברים".

סג"ל: החוויה נכונה?
"כן, יש ויכוחים אבל אני אומר שהסדרה טובה. כי היא נוגעת בחיילים והיא עושה כאב בבטן לכל מי שמסתכל עליה, היא מדוברת וזה דבר שעד היום לא נתן את זווית הראיה של החייל. אמא ואבא שרואים את זה, זה עושה להם כאב בבטן. אני לא שותף לסדרה אבל הם לא באו לעשות צדק היסטורי, זאת החוויה שעובר החייל".

סגל עושה כבוד; אבי: שירות אדיר למלחמה ולשריונרים.
"אני רואה את האנשים שמדברים ואני יכול לומר שמבחינת השריון התפעלתי שהביאו את הטנקים שכבר לא בשטח, אני מתפעל. הקשבתי לפקודות שהם עושים בדיוק כמו שעשינו, נכון שחסר ממד האויר והארטילריה וגשם של מתכת שפיצחה אותנו, אבל אי אפשר להראות את הכול, ואפשר לתת את החוויה והיא מועברת וזה מה שחשוב".

אבי: אתה קולט שיש סכנה בזמן אמת?
"הם כבשו שלושת רבעי מרמת הגולן בקרב האחרון".

אבי: ידעתם?
"ידעתי, ברור שידעתי שההתקפה האחרונה היא התקפה שבאה להשלים את כל כיבוש רמת הגולן. כל המסה הגדולה שבאה מדמשק שראיתי לילה קודם כדי להשלים את המקום בו חטיבת 7 עמדה".

סג"ל: אולי בימים האלה שהקרע גדול, חס וחלילה שנצטרך להתאחד ברגעים כאלה, אבל בכל פעם שיש לי הזדמנות שהציבור ישמע וידע כמה אנחנו חייבם לך ומוקירים אותך על מה שעשית למען עם ישראל וכל שאר הלוחמים. תודה.
"תודה לכם, הרבה בריאות ושנעמוד בכול המבחנים שמחכים לנו".