המשרד לביטחון פנים באיחוד האמירויות פנה לפני מספר שבועות למשרד הישראלי, והציע למשטרה לקחת חלק בפרויקט מרגש. מדובר בפרויקט במסגרתו נגני התזמורת של משטרת ישראל ישתתפו בהפקת מחווה מוסיקלית ייחודית ברוח מגבלות הקורונה, מיזם שמטרתו לשבח ולהוקיר את גבורתם ופועלם של אנשי המשטרה וכוחות הרפואה ברחבי העולם על מאמצם בקו החזית תוך המשך שירותם החיוני, אך בעיקר- להפיץ מסר של אחדות ותקווה ברחבי העולם ולהראות שהעולם מאוחד ושהאנושות קושרת אותנו יחד.

תזמורת המשטרה בפרויקט הבינלאומי, קרדיט: דוברות המשטרה

בפרויקט הייחודי זה נטלו חלק 29 תזמורות ולהקות משטרה מ-28 מדינות, בהן - המשטרה הפדרלית באוסטרליה, משטרת בחריין, משמרות הטירה והמשטרה של צ'כיה, משטרת קולומביה, משטרת פרו, המשטרה העיראקית, משטרת כווית, האקדמיה למדעי המשטרה באיחוד האמירויות, המשטרה הלאומית בפיליפינים. 29 התזמורות והלהקות התכנסו בכדי לבצע הופעה ווירטואלית של מצעד הניצחון של ורדי, מתוך האופרה "אאידה" הנודעת בעולם, כמסר של תקווה.

בעקבות הפנייה, הוטלה המשימה על שניים מנגני תזמורת משטרת ישראל שהחלו בחזרות לקראת הקונצרט, תוך התרגשות רבה לייצג את מדינת ישראל במיזם הבינלאומי שנעשה בהובלת איחוד האמירויות. למשימה נבחרו רס"ב ויקטוריה שפירא שמנגנת בחליל צד, ויחד עמה נבחר נגן קרן יער- רס"ב דמיטרי פילניק, כאשר על השניים מנצח רנ"ג מיכאל גורביץ'. בתום שעות מעטות של חזרות, צולם קטע הנגינה המבוקש של כל אחד מהנגנים המוכשרים וזה הועבר למפיק היושב באיחוד האמירויות לטובת עריכתם לכדי סרטון ההוקרה.

תזמורת המשטרה בפרויקט הבינלאומי, קרדיט: דוברות המשטרה

מנצח התזמורת רנ"ג גורביץ' סיפר במהלך הצילומים: "קיבלנו פניה להשתתף בפרויקט בינלאומי,. בו נוטלים חלק מספר תזמורות מרחבי העולם. מדובר בפרויקט מיוחד, מאתגר ומעורר השראה. לאחר שיח ותיאום עם נציג האמירויות, ערכנו מספר חזרות על הקטע המוסיקלי הנבחר ורק לאחר שהרגשנו שאנו מוכנים ברמת נגינה הגבוהה ביותר, צילמנו את הנגנים, בכל זאת הרי אנו מייצגים בגאווה רבה את משטרת ישראל ומדינת ישראל".

כאמור, במהלך ימות השנה בשגרה, וגם במהלך חודשים אלו של מגפת הקורונה, עוסקים חברי התזמורת רבות למען הקהילה על רבדיה השונים, דוגמת ימי קהילה לאוכלוסייה הצעירה בבתי הספר או לאוכלוסיית הגיל השלישי בבתי אבות ודיור מוגן. במשטרה ציינו כי הפנייה לשיתוף פעולה בינלאומי ריגשה ללא ספק את כלל שוטרי התזמורת על אף שאין מדובר בפעם הראשונה שצלילי נגינתם נשמעו מחוץ לגבולות המדינה במהלך עשרות רבות של שנות קיומה.