התפתחות נרשמה היום (חמישי) בסוגיית הסדר ניגוד העניינים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בנושא מעורבותו במינויי בכירים במערכת אכיפת החוק. בימים הקרובים צפוי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להעביר את המסמך לראש הממשלה, זאת לאחר שיח שהתקיים בין באי כוחו של נתניהו למשנה ליועמ"ש דינה זילבר.

נתניהו בבית המשפט. צילום: רויטרס (ארכיון)

כמו כן, היתה גם מחלוקת בין הצדדים על עצם העיסוק של מנדלבליט בנושא. תחילה, טען נתניהו, כי היועץ מצוי בניגוד עניינים ואילו בהמשך התנהל שיח בין הצדדים, בניסיון של רה"מ לרכך את ההמלצות. 

כזכור, כחלק מהטיוטה אותה הגיש היועץ למעשה נקבע כי נתניהו יהיה מנוע מעיסוק במינויים הבכירים במערכת אכיפת החוק ובכללם מפכ"ל המשטרה פרקליט המדינה והיועץ המשפטי לממשלה הבא לכשיבוא. שורת עתירות שהוגשו לבג"ץ עסקו גם הן בנושא המדובר. כאמור, הסוגיה הנפיצה מגיעה על רקע הניסיון לקדם את מינוי פרקליט המדינה וזאת באמצעות ועדת איתור כמו גם רצונו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה למנות מפכ"ל במינוי קבוע.

באוגוסט האחרון השיב היועמ"ש לבקשת נתניהו, וסירב לטענות שהועלו בה.הדחייה הוגשה באמצעות עוזרו הבכיר של מנדלבליט ד"ר גיל לימון, לבא-כוחו של ראש הממשלה עוה"ד יוסי כהן. בתשובתו, דחה היועץ המשפטי לממשלה את הטענות לגבי הסמכות להסדיר את ניגודי העניינים, והזמין את עו"ד כהן לבוא בדברים עם המשנה ליועמ"ש, דינה זילבר, ביחס לטענות שהועלו לגבי טיוטת ההסדר.