ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים היום (חמישי) הצהרה לתקשורת, מעט לפני חידוש הדיון בקבינט הקורונה. נתניהו התייחס לחזרת הכיתות הנמוכות ללימודים בשבוע הבא, לפי המתווה שאושר הבוקר בקבינט, ולפתיחת המסחר והעסקים הקטנים, עליו ידונו הערב בהמשך הישיבה. הוא סיפר כי "אנו עושים כל מאמץ כדי לפתוח את העסקים" וטען: "הגענו לנקודה שבה נוכל לקיים שגרה בצל הקורונה עד קבלת חיסון".

"הגל השני של הקורונה שוטף את העולם אך הפלא ופלא מדינת ישראל מעל כולם. אין כאן פלא ואין כאן נס", אמר נתניהו. "הגל השני מכה באירופה באיטליה ובספרד. בצ'כיה הידידה יש למעלה מ-15 אלף חולים ביום. במדינות הללו יש חשש לאיבוד שליטה. הן מטילות סגרים ומגבלות. סגר אינו דבר קל. הוא פוגע בתחומים רבים אבל אנחנו חייבים לפעול ופעלנו".

"התחלואה מתפשטת בטור גאומטרי. מנהיגות פירושה לקבל את ההחלטות, גם אם הן קשות ולא פופולריות. היינו עם 9,000 נדבקים היום כ-700 ו-2% הדבקה, והיום אנו מהמדינות עם התחלואה הנמוכה המערב אולי בעולם. הרופאים בעולם מעריכים אותנו", המשיך. "זה לא אומר שהקורונה מאחורינו. מצבנו השתפר אך הוא שברירי. אסור להיכנס לשאננות. אולי עד קבלת החיסון - צריך לפעול בזהירות ולשמור על הנחיות". 
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: צילום מסך סרטון רה''מ לעמ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: צילום מסך סרטון רה''מ לעמ)
"קיבלנו החלטה על פתיחת מערכת החינוך וייתכן שנסכם על מתווה משופר בעוד שבועיים. אין לנו יכולת כרגע להביא להכפלה של מספר הצהרונים, זה תלוי בלוגיסטיקה ותקציבים", ציין נתניהו. "יחסית לאירופה אנחנו עושים כל מאמץ לפתיחת העסקים. אם התחלואה תעלה בעיר מסוימת, לא משנה באיזה מגזר, לא אהסס לכתר את העיר ולהמליץ לקבינט לכתר את העיר. ברגע שמישהו נכנס לקטגוריה של עיר אדומה הוא סופג הגבלות. אנחנו אחרי ירידה עצומה והפחד הוא לעלות חזרה. צריך לעצור נקודתית לפני שיהיה מאוחר. גמזו עובד עכשיו על הגדרה ברורה מתי מכילים מגבלות על ערים אדומות, מהבהבות וכתומות חזק. רק לפי נתונים כמובן". 
"אני ממשיך בחיפוש אחר חיסון שיוציא אותנו משגרת הקורונה ופועל בשלושה צירים כדי להבטיח שיהיו מספיק חיסונים לאזרחי ישראל ובזמן", סיכם. "הגענו לנקודה שבה נוכל לקיים שגרה בצל הקורונה עד קבלת חיסון. נמשיך לעזור כלכלית, ביום שני יביא שר האוצר לאישור את המענק הנוסף למובטלים. מקווה שיאשרו. כל היכולת לצאת במתווה מוסכם תלוי בשיתוף הפעולה שלכם ובעטיית מסכות. אם 80% עוטים מסכות אין קורונה".
דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

כזכור, קבינט הקורונה אישר הבוקר לפתוח בשבוע הבא את מסגרות החינוך לילדים בכיתות א'-ד' בלבד, עד 20 תלמידים בכיתה, למשך ארבעה ימים לפחות מדי שבוע, בהתאם למתווה שגובש לצמצום ההדבקה בנגיף הקורונה. המתווה יהיה בתוקף עד לסוף נובמבר. בהמשך הערב צפוי להתחדש דיון הקבינט, במהלכו ידונו השרים במתווה חזרת ענף המסחר. במסגרת הדיונים צפויים השרים לקבל החלטות בנוגע להמשך תהליך היציאה מהסגר. על פי המסתמן, אסטרטגיית היציאה הכללית תתבצע באמצעות שישה שלבים שונים, על אף שטרם הושלם ניסוחם.

בתוך כך, אישרה הממשלה במשאל טלפוני את הארכת מצב החירום בשל נגיף הקורונה ב-60 ימים נוספים, החל מה-5 בנובמבר 2020 ועד ה-3 בינואר 2021. האישור מותנה באישור ועדת חוק, חוקה ומשפט של הכנסת.