“שעון החול הולך ואוזל” - כך מזהירים בכחול לבן את הליכוד לקראת פקיעת האולטימטום שהציבו בדרישה להעביר את תקציב המדינה. האולטימטום שהציבה מפלגתו של בני גנץ יפקע מחר במוצאי השבת בחצות.

גנץ תוקף את נתניהו

“היד של כחול לבן מרגע כניסתה לממשלה הייתה, ועודנה, מושטת לאחדות ולשיתוף פעולה, בעבודה בלתי פוסקת למען טובתם של אזרחי ישראל. נראה שהליכוד לא מחמיץ הזדמנות לדאוג לטובתו במקום לטובת העם”, אמרו אמש במפלגתו של בני גנץ. “אי־תקינות עבודת הממשלה, היעדר המינויים ואי־העברת תקציב יביאו לנזק בלתי הפיך לעתידה הכלכלי והחברתי של ישראל. שעון החול הולך ואוזל: או שנעביר תקציב - או שאזרחי ישראל יגיעו לפת לחם”. 

בהמשך הבהירו אותם גורמים: “אנחנו מעוניינים בעבודה טובה ורציפה של הממשלה הנוכחית, אך אם זו לא תשפר התנהלותה, מבחינתנו כל האופציות פתוחות. לא נהסס לנקוט שום מהלך, פוליטי או פרלמנטרי, על מנת לוודא שאזרחי ישראל יקבלו ממשלה מתפקדת כפי שמגיע להם”.
בליכוד לא מתרשמים מהאיומים הנשמעים מכיוון כחול לבן. “אלה איומי סרק נטולי תוכן”, אמר בכיר במפלגה.

ראש האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד־תל”ם) אמר אמש: “בשבוע הבא נגמר האולטימטום שכחול לבן שמה על השולחן. מדינת ישראל תקועה ללא תקציב, כי לנתניהו זה לא נוח פוליטית, ואנחנו במשבר כלכלי מהחמור שידענו, שבו בעלי עסקים שורפים צמיגים ברחובות כדי שהממשלה תתייחס אליהם. גנץ ואשכנזי מחזיקים את נתניהו בשלטון, והם צריכים לקבל החלטה האם המטרה שלהם היא לעזור לנתניהו או לעזור לאזרחי ישראל. אנחנו חייבים ממשלה אחרת”.

ח”כ מאיר כהן, מרכז האופוזיציה ויו”ר סיעת יש עתיד־תל”ם, הוסיף: “אנחנו מעלים ביום רביעי הצעת חוק לפיזור הכנסת ואומרים לכחול לבן - יש לכם הזדמנות פז, תפסיקו את מחול השדים. התלמידים לא יודעים מה קורה איתם, הבגרויות, אנשים מחוסרי כל ברחובות בכעס גדול, כ־100 אלף עסקים הולכים להיסגר, והממשלה ממשיכה כאילו שום דבר לא קורה. צריך להפסיק את הסאגה הזו, וזה בידם של כחול לבן. לצערי, כחול לבן כבר זמן רב גוררים רגליים, למרות שהם יודעים שהם אלה שמנשימים את הממשלה. הגיע הזמן שיגידו: ‘די, עד כאן. אי אפשר יותר’. ביום רביעי יש להם הזדמנות מצוינת לכך”. בתגובה נמסר מכחול לבן: “כחול לבן היא היחידה שתקבע מתי ואיך דברים יתנהלו”.

בתוך כך, ברחבי הארץ התחדשו אמש הפגנות המחאה נגד נתניהו, כשחלק מפעולות המחאה שולבו גם עם העלאת זכרו של ראש הממשלה יצחק רבין ז”ל, במסגרת ציון 25 שנה להירצחו (ראו ידיעה בעמוד 6). מתנועת הדגלים השחורים נמסר עם תחילת ההפגנות: “שבוע 19 ברציפות שהאזרחים והאזרחיות יוצאים למחות נגד ראש הממשלה הכושל בהיסטוריה של מדינת ישראל. נאום האימים שלו בכנסת רק הוכיח עוד יותר עד כמה נתניהו הוא סכנה לעתידה של מדינת ישראל. נמשיך עד שילך”.

פעילי התנועה לאיכות השלטון מתכננים לקיים מחר, במוצאי שבת, הפגנת מחאה גדולה בכיכר רבין בתל אביב. באירוע, שיתקיים בהנחיית אורלי וילנאי וגיא מרוז, ינאמו יו”ר התנועה לאיכות השלטון עו”ד אליעד שרגא, השחקנית רבקה מיכאלי, ראש אמ”ן לשעבר אלוף (במיל׳) עמוס מלכא והפובליציסט דב הלברטל. עוד יופיעו בהפגנה: להקת תיסלם והחצר האחורית.