המשטרה תציב בראש סדר העדיפויות שלה לשנת 2021 את נושא מיגור הפשיעה החמורה במגזר הערבי. זו ההחלטה שהתקבלה בתום דיון חירום של בכירי המשטרה עם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, שהתקיים אתמול (חמישי), כך עולה ממידע שהגיע ל"מעריב".

לנוכח רצף האירועים החמורים שהתרחשו לאחרונה במגזר הערבי, לרבות אלימות בתוך המשפחה, אירועי ירי וכאמור שורה ארוכה של מקרי רצח ששלושה מהם בתוך פחות מ־24 שעות, ו־80 קורבנות מאז תחילת השנה, מבינים במשטרה ובמנהלת לטיפול במגזר הערבי כי אין מנוס ממתן עדיפות ראשונה במעלה לטיפול ברעה החולה הזאת שמעיבה על החברה כולה. "צריך יותר שוטרים בתוך המגזר הערבי", אומרים גורמים במגזר. "נכון, יש המון תפיסות של נשק ומניעת פשעים חמורים, אך עם זאת יש לא מעט אירועים פליליים, וחיסולי החשבונות מתבצעים בכל שעות היממה".

מנגד אומר ניצב ג'אמל חכרוש, ראש המינהלת לטיפול במגזר הערבי: "חייבים יותר שוטרים. מאז שהקמנו תחנות משטרה, הפשיעה פחתה משמעותית וגם האמון עם התושבים גדל. יש עדיין כלי נשק שזולגים מבסיסים צבאיים וממקומות אחרים". ראש עיריית אום אל־פחם, ד"ר סמיר מאחמיד, הביע דאגה מהאירועים האלימים: "המצב מאוד גרוע, והתחושה היא של התרת רסן. המשטרה צריכה אכיפה מבוקרת ולהיאבק בפשע המאורגן. רוב מקרי הרצח היו קשורים לפשע מאורגן ורק מעטים בגלל סכסוכים משפחתיים".

נזכיר כי ביום רביעי השבוע, החל משעות הבוקר התרחשו שלושה מקרי רצח בתוך פחות מ־24 שעות. הראשון בשעות הבוקר בטירה, השני בשעות הערב בבאקה אל־גרבייה, והשלישי כשעה וחצי לאחר מכן, מעט לפני חצות, בעיר לוד, שם נורה למוות תושב לוד ג'ומעה אל־וואחאח, בן 42, ככל הנראה במסגרת סכסוך בין חמולות בלוד. בתוך כך חשד לרצח נוסף אמש, כשתושב מזרח ירושלים נדקר למוות באזור התעשיה עטרות. זמן קצר לאחר מכן עצרו שוטרי מחוז ירושלים חשוד במעשה. 

פרקליטות מחוז דרום הגישה אתמול לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד שני אחים תושבי העיר, המייחס לאח הבגיר בן 23 ביצוע עבירות של רצח וניסיון רצח של לירון פחימה ז"ל ושל אחיו של המנוח, ואילו לאח הקטין בן ה־17 שתי עבירות של חבלה בכוונה מחמירה. לפי כתב האישום, בשעות הערב ב־6 באוקטובר נפגשו הנאשמים וחבריהם ובני משפחותיהם של האחים פחימה ליד ביתם של הנאשמים,

כשהנאשם הבגיר הגיע מצויד בסכין מטבח גדולה והקטין נשא אלה ארוכה ממתכת. לאחר ויכוח שהתגלע עזבו המנוח וחבריו את המקום, וכשחזרו, התפתחה קטטה שבמהלכה נקטו האחים פחימה אלימות כלפי הנאשם הקטין. הנאשם הבגיר הבחין במתרחש, שלף את הסכין, רץ לעברם ודקר את אחיו של המנוח בעוצמה באמצעות הסכין מספר דקירות בחזהו ובבטנו. בהמשך דקר הנאשם הבגיר את פחימה בעוצמה בבטנו, מה שהביא למותו.