ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, הודיע הבוקר (שישי) כי אם לא יקבל הסברים מהממשלה על ההחלטה שהתקבלה אמש בקבינט הקורונה, שדחתה את פתיחת המסחר ל-8 בנובמבר במקום בשבוע הבא, לא יוטלו קנסות על חנויות בעיר שיפתחו בניגוד להנחיות.

בפוסט שפרסם בחשבון הפייסבוק שלו כתב ראש העיר: "ההחלטה לפתוח את בתי הכנסת ולדחות את פתיחת החנויות דומה להחלטת מנהל בית חולים להשאיר חולים בסכנת מוות במסדרון ולטפל באחרים. אפנה לממשלה ואבקש הסברים להחלטה וללא הסבר משכנע לא ניתן קנסות למי שיפתח ויפעל בהתאם לכללי התו הסגול".

"בוקר מצוין רמת גן. רק חולה חדש אחד בלבד מאתמול ורק 1 מ-600 רמת גנים שנבדקים נמצא חיובי, ואחרי חודשים העיר עם פחות ממאה חולים", פתח שאמה הכהן. "בוקר פחות טוב לישראל בה מאפשרים פתיחת בתי כנסת (בצדק) אבל אוסרים על החנויות הקטנות לחזור לפתוח ולהתפרנס (באי צדק)".

"כמי שמוביל מסביב לשעון עיר ואם בישראל מתחילת המשבר ועוקב אחרי כל הנתונים לעומק, אין לי ספק שבפתיחת חנויות הסיכון נמוך יותר", המשיך. "לא פחות חשוב מכך, בעוד בעלי החנויות נותרו לבדם לנפשם ואין לנו כעירייה סמכות לעזור להם והם פושטים רגל אחד אחרי השני, לבתי הכנסת יש לנו סמכות לסייע ואנחנו עושים זאת באהבה ופעילותם החשובה מתקיימת".

"ההחלטה לפתוח את בתי הכנסת ולדחות את פתיחת החנויות דומה להחלטת מנהל בית חולים להשאיר חולים בסכנת מוות במסדרון ולטפל באחרים. אפנה לממשלה ואבקש הסברים להחלטה וללא הסבר משכנע לא ניתן קנסות למי שיפתח ויפעל בהתאם לכללי התו הסגול".

דברי נתניהו בפתח קבינט הקורונה, קרדיט: לע"מ

כזכור, אתמול בערב התכנס קבינט הקורונה פעם נוספת, לאחר שמוקדם יותר אישר את מתווה החזרה ללימודים של כיתות א'-ד'. שרי קבינט הקורונה דנו על שלבים נוספים של היציאה מהסגר, בתוכם פתיחת חנויות הרחוב, והכריעו כי פתיחת המסחר תידחה בשבוע ותתרחש ב-8 בנובמבר.

כמו כן, החליטו השרים לאשר את פתיחתם של בתי הכנסת לתפילות של עד עשרה בני אדם, וכן אישרו את פתיחתם של מכוני הקוסמטיקה, המספרות והמטפלים ב"אחד על אחד" למיניהם, וצימרים במשפחות גרעיניות ללא חדרי אוכל משותפים ובריכות. עוד הוחלט להפחית את מספר השלבים במתווה היציאה מתשעה לשישה.

שר האוצר ישראל כ"ץ כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו כי לא השתמש בפתיחת בתי הכנסת כדי לדחוף את פתיחת העסקים. "מעולם לא השתמשתי בבתי הכנסת כנימוק לפתיחת חנויות הרחוב. מדובר בשני עולמות שונים", טען. "ציינתי כי בכל מקום סגור מותרת שהייה של 10 אנשים ואילו לחנויות הרחוב מסרבים לאפשר פתיחה עם 5 לקוחות בלבד".