האוניברסיטה האמריקאית, ג'ון הופקינס, דיווחה היום (שישי) כי למעלה מ-45 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה ברחבי העולם, זאת מאז פרוץ המגפה בסוף השנה שעברה. הנתונים מתפרסמים בעיצומו של הגל השני של הנגיף, שממשיך להכות ברחבי העולם, ולגבות קורבנות רבים ברחבי הגלובוס.

בתוך כך, גרמניה דיווחה על 18,681 מאומתים חדשים לנגיף ב-24 השעות האחרונות, כאשר מספר החולים המאומתים במדינה זינק ל-499,694 בני אדם. כמו כן מספר המתים בגרמניה עלה ל-10,349, זאת לאחר ש-77 בני אדם נוספים מתו מהנגיף ביממה האחרונה.

קורונה באיטליה (צילום: רויטרס)

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי גם בארצות הברית נשבר מספר הנדבקים היומי פעם נוספת, כשהוא עומד כעת על למעלה מ-91 אלף נדבקים חדשים. בין המדינות שבהן נתוני ההדבקה גבוהים: וויסקונסין, אוהיו, מישיגן, צפון קרוליינה ופנסילבניה. במקסיקו השכנה מתו 464 בני אדם ביממה האחרונה כתוצאה מנגיף הקורונה.

טראמפ עוטה מסכה בעצרת הבחירות בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
טראמפ עוטה מסכה בעצרת הבחירות בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

גם רוסיה ברוסיה הגל השני ממשיך להכות בעוצמה כאשר במהלך היממה האחרונה התגלו במדינה 18,283 מאומתים חדשים לנגיף כש-5,268 מתוכם מעיר הבירה מוסקבה. בכך, עלה מספר החולים בקורונה במדינה ל-1,599,975 בני אדם. עוד דיווחו הרשויות ברוסיה על 355 מקרי מוות חדשים ב-24 השעות האחרונות כתוצאה מהקורונה, מה שהביא את מספר המתים לזנק למספר של 27,656 קורבנות.

עמנואל מקרון מודיע על הסגר בנאום טלוויזיוני (צילום: REUTERS/Christian Hartmann)
עמנואל מקרון מודיע על הסגר בנאום טלוויזיוני (צילום: REUTERS/Christian Hartmann)

על רקע התפרצות התחלואה בצרפת, החליט ראש הממשלה, ז'אן קסטקס, להטיל סגר על המדינה, המאפשר לאזרחים יציאה מבתיהם רק לצורכי הצטיידות במזון, עבודה, סיבות רפואיות, או לצורך ביקורים משפחתיים דחופים.

במסגרת ההגבלות הוחלט:

- הטלת איסור מוחלט להתנייד בתוך צרפת שלא לצרכים דחופים
- אין לפגוש באנשים שהם לא בני הבית
- נאסרו אימוני כושר קבוצתיים
- הוקצתה שעה ביום לטובת פעילות ספורטיבית
- ילדים מגיל שש יחויבו לעטות מסיכה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: צילום מסך סרטון רה''מ לעמ)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: צילום מסך סרטון רה''מ לעמ)

כזכור, משרד הבריאות הודיע כי החל מהשבוע הבא איטליה, גרמניה, סרביה, לטביה וליטא ייכנסו לרשימת המדינות האדומות, בהן יש חובה של 14 ימי בידוד. בנוסף נמסר, כי מיום ראשון תצטרף וייטנאם לרשימת המדינות הירוקות, מהן ניתן לשוב ללא צורך בכניסה לבידוד.