יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתוכניתו ב-103FM, התייחס לתוצאות הסקר לפיו הפער בין הליכוד וימינה מצטמצם והזהיר: "ההתעצמות של ימינה מסוכנת לשלטון הימין, קוראים להם ימינה אבל הלכה למעשה הם עלולים להוביל דווקא לממשלת שמאל". 

תגובתו התוקפנית של מיקי זוהר לכמאל מריח, לפני שהודיע על 'שינוי השיח'. "מכה על חטא" (צילום: ערוץ הכנסת)

מה דעתך על אמירתה של איילת שקד שבנט ראוי להיות ראש הממשלה ויכול להיות טוב יותר מנתניהו.
"אני סבור שנתניהו ראוי וטוב להיות ראש הממשלה יותר מבנט, וחשוב שכולנו ענשה כל מאמץ כדי שנתניהו יישאר ראש הממשלה שלנו וזה מה שאני מתכוון לעשות בתקופה הקרובה".

אבל ימינה צוברת כוח ללא הפסקה, 23-20 מנדטים. אתם 28 מנדטים הפער מצטמצם אי אפשר לזלזל בהם.
"חלילה, אף אחד לא מזלזל. אנחנו מתכוונים לעשות הכול כדי להסביר לציבור שמי שיצביע לימינה בר' נפתלי בנט כנראה לא יקבל ממשלת ימין אלא ממשלה שמורכבת מיש עתיד, ממרצ, מכחול לבן ואפילו בתמיכה או בהסתייגות של הרשימה המשותפת. יש סכנה כזו והיא אמיתית, הוא לא מתכוון להקים ממשלה עם ראש הממשלה נתניהו, הוא מתכוון להיות ראש הממשלה בעצמו".

הוא יסכים לרוטציה רק שהוא יהיה הראשון.
"אם הוא יסכים לרוטציה או לא זה משהו שאני בכלל לא הייתי בוחן או שוקל".

מפחיד אותך?
"כן, ההתעצמות של ימינה היא דבר מסוכן לשלטון הימין, חד משמעית. דרך אגב קוראים להם ימינה אבל הלכה למעשה ההתעצמות של ימינה יכולה להוביל דווקא לממשלת שמאל ולא ימין, והדבר הזה מאוד מטריד אותי. לכן אנחנו נקרא לציבור לשוב הביתה, להצביע ליכוד ולתמוך בנתניהו ולאפשר לו להמשיך להוביל את המדינה, ולימין להישאר בשלטון".

בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
בנימין נתניהו (צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)

אתמול טקס האזכרה לרבין בכנסת, שם הוא בחר לומר 'קוראים לרצוח אותי ואת בני ביתי' זה העיתוי?
"אני חושב שכן כי זה עיתוי נכון משום שאנחנו צריכים לזכור שביום בו כולנו באמת מנציחים את האירוע הטרגי הזה למדינת ישראל, הטרגדיה העצומה בה נרצח פה ראש הממשלה שזה דבר שבאמת צריך להוקיע ולהיאבק שחלילה דבר כזה לא ישנה בעתיד כי זה נכד כל אמות המידה הבסיסיות בדמוקרטיה, אנחנו עדים לכך שראש הממשלה מאוים ברצח ".

איזה פוליטיקאי שמעת מסית לרצח?
"אני לא מדבר על פוליטיקאים חלילה הם ברוך השם לא מאיימים ברצח".

אז מי?
"יש הרבה מאוד אנשים ופעילים שלא כל כך רוצים את שלטון הימין ונתניהו, מאיימים וכותבים את זה בפייסבוק, וגם אני קיבלתי באופן אישי עם איום ברצח והדברים האלו מסוכנים משום שהדמוקרטיה שלנו היא מאוד עדינה. אם אנחנו נפגע בה באופן הזה חלילה כמו שהרוצח המתועב יגאל עמיר עשה לפני לא מעט שנים, הדבר הזה מסכן את הדמוקרטיה שלנו ולכן אנחנו חייבים לשמור על השיח וגם אני עושה כל מאמץ לשמור על השיח משום שזה דבר חשוב".

אם אתה מדבר על ההסתה והקיטוב בחברה וקורא להיזהר, אני שואל מה חלקכם בקיטוב?
"אומר זאת בצורה הכי כנה, אף אחד לא חף מטעויות ומאחריות. כולם ללא יוצא מן הכלל ימין שמאל מרכז יהודים וערבים כאחד, כולם אחראים לשיח המאוד קיצוני ואלים".

וחלקו של ראש הממשלה וחלקך? שתקפתם במילים בוטות את המשטרה, הפרקליטות, בתי המשפט, את היריבים הפוליטיים? השיח שלכם היה נורא, נורא. עליהום ואתה מדבר על שמירה על הדמוקרטיה? 
"אומר דבר אחד, יש דרך לבקר ואני בעד שיח שיכול להיות שיח ביקורתי אבל מכובד, אין שאלה שאנחנו לא מתכוונים לשנות את העמדות שלנו בכל מה שקשור למערכת המשפט שאנחנו חושבים שהיא צריכה תיקון עמוק".

זה ניסוח עדין עכשיו.
"זה בדיוק העניין, אנחנו מדברים על שינוי השיח. זה לא אומר שצריך לשנות עמדות".

עדיין תפרו תיקים?
"התשובה היא כן. התשובה היא כן, אנחנו עדיין סבורים שנתניהו קופח וחד משמעית נמצא במוקד בו בעצם עשו כל מאמץ כדי לנטרל אותו ממקום מושבו כראש הממשלה ויש דרך להביע את זה".

אתה אומר שהבעתם בתוקפנות את העמדה ועל זה אתה מתחרט?
"אני מכה על חטא שעירבנו יותר מדי אמוציות, גם אני באופן אישי משום שהדבר הזה כואב ושורף לך את הלב כשאתה רואה ממש את הניסיון המאוד ברור לפגוע בנו, בימין בליכוד וזה דבר שגורם לך לפעמים להביע את זה בצורה יותר מדי מיליטנטית ואולי לוחמנית. החלטתי לעשות שינוי בשיח כי יש לי דאגה לאזרחי המדינה, אנחנו חיים פה יחד טוב ולרע".

אמסלם בכנסת, מה זה נראה רגוע, מדבר על נאום מניאק.
"אני חוזר ואומר - אני עושה כל מאמץ".

הנאום של אמסלם. צילום: ערוץ הכנסת

אמרת את זה לראש הממשלה שכדאי להנמיך את הטונים?
"לא אמרתי לו על העניין הזה, אמרתי לו שאני חושב שהגישה שאני מאמץ היא נכונה. הוא בירך אותי על כך ואני חושב שהדבר הזה בסוף יוביל למצב שנוכל להביע, להיאבק ולשכנע את הציבור בעמדות שלנו, מאשר שיוציאו אותנו כמתלהמים והתוקפים".

במסגרת הרגיעה, אמרת לא מזמן שהממשלה צריכה להתפרק.
"אנחנו רואים כיצד ראש הממשלה מוביל את המשבר הזה כשלא מפריעים לו כשהוא נאבק על העמדות".

למה לא מפרקים?
"כשרואים כיצד ראש הממשלה מוביל את הטיפול בגל השני אנחנו אוטוטו מדינה ירוקה בזמן שכל אירופה נשטפת בקורונה".

אמרת כחול לבן מפריעים והממשלה חייבת להתפרק.
"עכשיו בטיפול משבר הקורונה אני יכול להחמיא לכחול לבן, הם לא מפריעים וכן תומכים בנתניהו וכן עוזרים לו".

זה מיקי זוהר?
"ועוד איך. הם עוזרים לו".

למה אתם לא מעבירים תקציב?
"אנחנו רוצים להעביר את תקציב 2020 ולעבוד מספר חודשים על 2021".

למה זה מתעכב?
"כרגע תקציב זה עדיין לא בשל למצב בו נביא אותו לכנסת".

אתה אמרת שיש שיקולים פוליטיים שמונעים את העברת התקציב.
"כשאמרתי את הדברים, הדברים הוצאו מהקשרם, למה? משום שדיברתי לא בהקשר שאנחנו מעכבים את התקציב משיקולים פוליטיים, אמרתי שיש גם שיקולים פוליטיים. כשאתה עובד עם כחול לבן באופן לא חיובי, מה שהיה עד לאחרונה ואני מקווה שזה ישתנה, אתה לא מצליח לשתף איתם פעולה שאתה מגיע איתם לכנסת ישראל ומעביר איתם תקציב".

כן תעבירו תקציב עכשיו?
"תקציב 2020 יכול לעבור באופן מיידי, הכנסת מחכה בזרועות פתוחות ואנחנו נעביר אותו מהר מאוד, 2021 אני חוזר ואומר צריך עוד מספר חודשים לעבוד עליו".

דוחפים את כחול לבן למצב שלא תהיה להם ברירה אלא להוביל לבחירות ובנט יעשה לכם בסוף בית ספר.
"אם וכאשר נגיע לנקודה, נלך לציבור וננסה לשכנע אותו להצביע לליכוד ולראש הממשלה נתניהו ואני מקווה שנצליח והציבור ייתן לנו להמשיך להוביל את המדינה".

הולכים לבחירות?
"אני מקווה שלא ונעשה כל מאמץ שלא".