יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שוחח הבוקר (שישי) עם ג'ודי שלום ניר מוזס בתוכניתה ב-103FM על תמונת המצב הפוליטית והמתיחות בממשלה וטען: "גנץ עובד בשירות נתניהו, כל המתח והחיכוך ביניהם זה הצגה בלבד. ביבי החליט מתי הבחירות וגנץ באותו מועד יפרק את הקואליציה". 

גנץ תוקף את נתניהו. "הכל הצגה, משחק בינו לבין ביבי"

מתקרבים לבחירות?
"תראי, מה שאולי הדבר הכי מעניין שבלט בשבוע האחרון ואני ניסיתי באמת להתבונן בפעילות של כחול-לבן, בני גנץ, איפה הוא נמצא ולא נמצא".

הוא נמצא בכלל?
"אני גם רואה בסוף השבוע אצל כמה פרשנים בכירים, בני גנץ חדש, התקפי, גנץ דופק על השולחן וזועם. הכול משחק. גנץ עובד בשירות נתניהו, כל המתח והחיכוך ביניהם זה הצגה בלבד. בני גנץ לדעתי יכול להיות סוליסט בתיאטרון בולשוי. כל תפקידו של גנץ זה לגנוב 8 מנדטים מהמרכז ולהעביר אותם אחרי הבחירות לנתניהו בתמורה לתיק החינוך עבורו ותיק ביטחון עבור אשכנזי".

מאיפה המסקנות האלה?
"הכול מתואם, הכול משחק בינו ובין ביבי, ביבי החליט מתי הבחירות וגנץ באותו מועד יפרק את הקואליציה אבל אחרי שיקבל את האור הירוק הסופי מנתניהו. הפוזה הזאת אמורה לסייע לו להביא אותם ל-8 מנדטים שאח"כ ביבי יקבל אותם לקואליציה, נקודה".

למה אתה חושב ככה? מה יצא להם אחרי שהם התגלו כלוזרים פוליטיים?
"לוזרים פוליטיים ענקיים הם כבר, הם קיבלו 33 מנדטים ואפילו יותר בכל מערכות הבחירות 'אמרו רק לא ביבי, אנחנו נמנה מיד ועדת חקירה על הצוללות ואנחנו ממשלה חילונית' וכו' וכו'. הם כבר לוזרים, הדבר היחידי שיש להם להשיג זה ג'ובים לעצמם".

בממשלה הבאה?
"ג'ובים בממשלה הבאה. גבי יקבל את תיק הביטחון, זה הדבר היחיד שמחזיק אותו בכל הפסיפס הזה, גנץ כנראה יסתפק בתיק החינוך, יעשו רשימה של 'יס מנים' וזהו".

מה עם ניסנקורן בכל הסיפור? לא בלופ?
"ניסנקורן לא נמצא שם. הוא לא מודע ולהערכתי גנץ ואשכנזי יעשו לו הפתעה ברגע האחרון, יזרקו אותו מהרשימה כדי שלא יוכל להתארגן או להשתבץ ברשימה אחרת".

אתה חושב שגנץ ואשכנזי הולכים לתקוע לניסנקורן?
"חד וחלק. הם לא שמחים על כל המלחמה שהוא מנהל בנושא המשפטי".

"בבחירות הקרובות נתניהו מתכוון להריץ כמה מפלגות לווין"

מה עם בנט? הוא לא מפלגת הלווין של נתניהו?
"אין ספק. שלא יהיו פה אשליות, נתניהו מתכוון להריץ כמה מפלגות לווין, כולל מפלגה בה הסלוגן שלה במרכז המסר יהיה נושא משפטי כי הוא רוצה להחליש את איילת שקד ובנט".

עדיין מרגיש שהוא מנהל הלשכה ואיילת שקד המזכירה של ביבי? כל פעם תוקפים ובורחים אחורה.
"אני לא יודע. מי שהשלים לביבי מניין זה ימינה כי איך שלא נסתכל הליכוד יחד עם החרדים לא יגיע ל-61 ומישהו צריך להשלים לו מניין. הוא רק לא רוצה שבנט יהיה גדול מדי, שימינה יהיו גדולים מדי, שלא יוכלו לדרוש ממנו רוטציה".

בנט מנסה לדוג קולות מחוץ למחנה שלו וחלק מהם נופלים בפח.
"יש פה 2 תופעות. אני בטוח שתקום מפלגת לווין אחת שעל סדר היום יהיה נושא משפטי עם מתקפה על הממסד המשפטי, ככה הוא ינסה לקחת כמה קולות. דבר שני, תהיה המפלגת שולמנים ומפלגת גמלאים וכנראה יקימו עוד מפלגת עולים על מנת להחליש את ימינה ויש עתיד וגם את ישראל ביתנו. אני מקווה שאנשים יבינו שכל מה שמדובר זה טריקים".

אתה אומר שביבי עובד בלהקים כמה מפלגות שכביכול יהיו נגדו אבל בבעלותו?
"בישיר או בעקיף, כבר היה ראינו בשלושת המערכות האחרונות, שמענו את ראש עיריית טבריה לשעבר שהוא מספר איך".

רון קובי? מה סיפר?
"רון קובי, ראיתי אותו בערוץ 12 כמדומני ובידיעות אחרונות, שביבי הפעיל אותו והקים רשימה חילונית שהייתה אמורה לקחת קולות מישראל ביתנו. אח"כ סיפר הכול בתקשורת, הרי היו לו כמה ניסיונות להקים מפלגת עולים כזו או אחרת, אז כנראה שום דבר לא השתנה. הציר המרכזי שנתניהו בונה עליו זה כחול לבן וגנץ ואשכנזי כדי לגנוב עוד פעם. כל תפקידם לגנוב 8 מנדטים מהמרכז ולהביא אחרי הבחירות לנתניהו. זה כל הסיפור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו

"חייבים להבין שנתניהו לוקח אותנו לאבדון"

מה אתה חושב על העניין שביבי התנגד לפתוח את החנויות אבל תמך בפתיחת בתי כנסת?
"ביבי עקבי".

מה ההבדל ביניהם?
"הוא יודע שמפלגות חרדיות הן היחידות שילכו איתו כל הדרך גם על פסקת ההתגברות והחוק הצרפתי והאיטלקי והסיני. הברית שלו היא ברית אסטרטגית, קודם כל לרצות את החרדים ולכן אין פלא. לאורך כל משבר הקורונה וגם לפני כן כל דבר קודם כל – לרצות את החרדים וזה לא משנה אם זה חוק הגיוס לבני הישיבות, לימודי הליב"ה, חוק המרכולים כלומר סגירת מרכולים בשבת. נתניהו קודם כל דואג שש"ס ויהדות התורה דרעי וליצמן יהיו מרוצים".

אלי אבידר שהוא באמת ח"כ אחלה, הוא בטוח שיש בידיו את מספר הקסם שאפשר להקים באמצעותו ממשלה. אתם יכולים?
"אלי אבידר באמת התגלה כחבר כנסת למופת".

הצלחה שלך.
"עם כושר ביטוי, פעלתן בוועדות ובמליאה בפעילות ציבורית ואני שמח שהיום יש לנו סיעה מאוד ווקאלית, גם פורר ויוליה ואחרים, כולם מדברים ועובדים".

איך ימינה 20 ואתה רק 8?
"זה לא מעניין המנדטים, אנחנו לא עובדים בשביל מנדטים או תיק כזה או כיסא כזה או אחר".

אבל אתה רוצה.
"אני רוצה יותר אבל קודם כל אנחנו רוצים להבטיח את עתידה של מדינת ישראל. אני לא מסתכל על הסקר הקרוב ולא על הבחירות הקרובות. הייתי סגן רה"מ ושר הביטחון ושר החוץ ויו"ר ועדת חוץ וביטחון. אני לא עובד בשביל כיסא ולא בשביל הבחירות הקרובות. אנחנו חייבים להבין שנתניהו לוקח אותנו לאבדון, אין לי שום דבר אישי נגד נתניהו".

ברור שיש לך.
"עם כל המרירות, יש לו לא מעט זכויות. אני חושב שיש לו תרומה לבניין הארץ אבל הוא יותר מדי זמן בשלטון ויותר מדי זמן כנראה מקלקל בני אדם".

תתמוך בקדנציה מוגבלת ל-8 שנים? בזמנו גם נתניהו הגיש הצעת חוק כזו. 
"אני הגשתי הצעת חוק, לצערי הליכוד הכשיל את זה יחד אגב עם כחול לבן, אני כחול לבן לא מבין אותם, אנחנו באמת מביאים חוקים שזה נטו אג'נדה שלהם. למשל להרחיב את ייצוג הנשים במועצת הרבנות הראשית וכחול לבן מבציעה נגד כולל מיקי חיימוביץ'". 

מצביעים נגד זה שתהיינה שם נשים?
"פשוט לא ייאמן, אנחנו מביאים חוקים, חוק המרכולים שכל עיר ועיר וכל מועצת עיר בשביל זה יש חוקי עזר כל ראש עיר יחד עם המועצה יחליטו אם לפתוח או לסגור".

מיקי זוהר רוצה את חוק השבת.
"שום דבר מזה, כל הזמן הם נגד. אני מסתכל על ימינה, כמובן ימינה הולכת כאילו מפלגה ליברלית, נגד כל חקיקה מן הסוג הזה ואנחנו רוצים להביא בין היתר נשים למועצת הרבנות הראשית כדי לחזק את הפלג של רבני צוהר וימינה רק הולכים נגד. כל הצבעות אי האמון, כל ימינה ברחה מההצבעות בממשלה. אבל הסיפור האמיתי להערכתי זה שבני גנץ וגבי אשכנזי בשירות נתניהו, זאת הערכה אבל אני הרבה שנים בפוליטיקה וזו הערכה מדויקת. הם סגורים ומתואמים מלא עם נתניהו, עובדים בשירות נתניהו וסיפור מפלגות הלווין".

ימים יגידו, בדרך כלל אתה צודק.