לאחר טיזינג אכזרי שניהלה עם המעריצים כשבמהלך הסגר הודיעה כי לא תוציא אלבום חדש, אריאנה גרנדה הפתיעה את כולם כשב-17 באוקטובר חשפה כי בסוף אותו החודש תוציא את אלבומה השישי ומלא הציפיות – Positions בלייבל "ריפבליק רקורדס".

בסוף השבוע האחרון יצא האלבום שמונה ארבעה עשר שירים מתוכם שניים כבר יצאו כסינגלים: שיר הנושא (Positions) יצא ב-23 באוקטובר ו-"34+35" יצא במועד הריליס של האלבום (30 באוקטובר). 

כש-Positions יצא בקליפ בו גרנדה גילמה את נשיאת ארצות הברית ותיארה את חיי הנשיאות מנקודת מבטה (מה שעורר מהומה בייחוד לאור הסמיכות לבחירות לנשיאות), הוא מיד טיפס למקום הראשון במצעד שירי הספוטיפיי העולמי.

בראיון שנתנה הסופ"ש לזאק סאנג סיפרה על הלבטים שליוו אותה טרם הוצאת הקליפ: "לא ידעתי אם זה המומנטום הנכון להוציא את הקליפ בגלל המצב וכל זה, אבל בסופו של דבר הבנתי שאני אמנית וזה מה שאני עושה ואם אני יכולה לגרום למעריצים שלי להבין שיכול להיות עולם טוב יותר ולהעלות חיוך על פניהם בייחוד בתקופה הקשה הזו – אז זה שווה את הכל. אני מודעת לכל מה שקורה בארצות הברית וחשוב לי להביע את דעותיי".

האלבום נפתח עם Shut Up שמכניס את המאזין לאווירה של קונצרט קלאסי עם תזמור כלי קשת ומיתר ושומר על הרוח הקלאסית גם כשהשירה הפופית של גרנדה מתחילה, שיר שמציג את הכוח הנשי שאריאנה מנסה להעביר (You Know You Sound So Dumb, So Maybe You Should Shut Up) גם על חשבון "הורדת" מעמדו של הגבר.

השיר הבא באלבום – 34+35 (במתמטיקה זה 69 והכוונה לתנוחה המינית הידועה) הוא ממתק פופ שצפוי להפוך בצדק לאחד מלהיטי האלבום ונכתב בגלל כבדיחה. בראיון לסאנג סיפרה: "ישבתי עם סקוט ניקולסון וצפינו בסרט של 'דיסני' ואז סתם שרבבנו מילים בנושא 'עשיית תינוקות' כ'דאחקה' על המנגינה ולא תכננו באמת להוציא את זה, אבל ככל שחלף הזמן התאהבתי בזה ואחרי כמה חודשים במהלכם השיר נכתב בהדרגתיות, הוא היה מוכן".

ב-Motive אריאנה משתפת פעולה עם הראפרית דוג'ה קאט ומביאה לנו שיר דאנס קליט וקליל שבהחלט מעורר מוטיבציה. השיר הבא Just Like Magic מזכיר את אריאנה של Thank U, Next גם בליריקה וגם במלודיה כשהיא מפיצה בו אופטימיות לכל עבר, קארמה טובה והכל טוב ונוצץ, שיר רווי באסקפיזם בתקופה זו.

ב-Off The Table היא חוברת ל"דה וויקנד" באחת הבלדות החזקות באלבום, גם בשל השבריריות הטקסטואלית וגם בשל הביצוע המצוין והשילוב הקולי המושלם בינה לבין "דה וויקנד". 

השיר הבא Six Thirty הוא מעין שיר התנצלות של אריאנה בו היא מציגה גם את המגרעות שבה ומודיעה כי היא לא מושלמת וגם לה יש חרא של ימים שמשפיעים על התנהגותה, היא עדיין אוהבת את הגבר בחייה ויודעת שלא הייתה הכי בסדר, אבל רוצה שיידע שהיא תמיד נמצאת שם בשבילו.

ב-Safety Net, פרי שיתוף הפעולה שלה עם טיי דולה סיין, היא מאוהבת  עד מעל לראש ומוכנה לאבד את עצמה בשם האהבה, ללא רשת ביטחון. בלדה זו יכולה להתחרות, לטעמי, עם Off The Table במי יותר תצליח מתוך האלבום. השיר שיכול להוות המשך לשיר הזה הוא Nasty בו היא מוכנה להתמסר לאהובה בלי לפחד או לחשוש. ב-My Hair היא מגישה פזמון רומנטי, פשוט וקליט בלי הפקה יותר מדי מורכבת ועם נגיעות ג'אז ובלוז שקל להתמכר אליו.

אחרי West Side שממשיך את הקו הרומנטי השקט ובולט בהיותו מסמפל את One In Million של Aaliya, מחזירה אותנו אריאנה קצת לימי הדיסקו עם Love Language, ו-Obvious שכתב הארי סטיילס ("ואן דירקשיין") שחידש בעצמו שיר שלה והשניים הדפו שמועות על רומן ביניהם שממשיך את רוח האלבום.

האלבום מסתיים עם Pov (Point Of View), הבלדה המושלמת לסיים איתה את האלבום שכן היא בעצם סוגרת מעגל הפקתי בין השיר הפותח את האלבום בוייב הקלאסי-פופי ובבלדה האישית הזו, החותמת את האלבום, אריאנה מביאה בצורה הכי מובהקת את יכולותיה הקוליות כזמרת נשמה אמיתית.

"חשוב לי שאנשים שמאזינים לאלבום וצופים בקליפים שלי שיידעו מה אני חושבת על העולם ועל זכויות האדם וזכויות הנשים", סיפרה גרנדה לסאנג. "אני יוצרת שירים, יש לי כלב, אני עורכת מפיקה יוצרת, רקדנית, חברה, אחות בת, בת זוג, יש לי צוות נהדר ואני עובדת עם המון אנשים אבל אני שולטת על כל מה שנוגע למוזיקה שלי וזה בא לידי ביטוי באלבום. בעבר הייתי סומכת יותר על אנשים אחרים אבל עכשיו הבנתי שאני צריכה לשלוט בחיים ובמוזיקה שלי באופן אבסולוטי. האלבום משקף כל מיני צדדים שונים בחיי".

עוד הוסיפה ואמרה: "האלבום הפך אותי לרגשנית ואסירת תודה. כשהאזנתי לו תהיתי אם הוא מספיק טוב וזו חוויה מפחידה אך גם יפה כי האלבום נועד לחבר ולאחד בין האנשים וזו כל מטרתי".

האלבום מציג את הורסטיליות של אריאנה ברצון שלה להביא את שלל ההשפעות המוזיקליות שלה לנקודת רתיחה, היא לא מתפשרת בטקסטים ולא מפחדת להביע את דעותיה (בין אם בצורה מרומזת ועקיפה) הפוליטיות ואמנם האלבום הזה יותר "מתון" מאלבומה הקודם ופחות פרובוקטיבי, הצד החזק שבו, הבלדות הרומנטיות והשקטות, ממשיך לבסס היטב את הטענה שגרנדה היא אחת מכוכבות הפופ הכי ראויות בשנים האחרונות.