ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הכריז הערב (שבת) על סגר כללי שיחל ביום חמישי, וזאת לאחר שמדענים הודיעו כי הקורונה מתפשטת מהר יותר מהצפי החמור ביותר שלהם ומספר המתים במקום עומד על 46,299, והוא הגבוה ביותר בכל אירופה. 

קורונה במדריד (צילום: רויטרס)

ג'ונסון קרא לפגישת קבינט כדי להגיע להסכם על אמצעים חדשים שינקטו עבור בריטניה, אך הודיע כי יתכנס שוב בהמשך השבוע על מנת להגיע להחלטות הסופיות. סקוטלנד, וויילס וצפון אירלנד מנהלות מדיניות מגפה משלהן.

ג'ונסון הכריז שרק חנויות, פעוטונים, בתי ספר ואוניברסיטאות חיוניים יישארו פתוחים במהלך סגר של חודש. כאמור, הכרזה כזו מצביעה על שינוי דרמטי של מדיניותו, לאחר שאומר כבר חודשים כי אין צורך בכך: "המאבק הזה דורש איזון". 
 
במהלך הצהרתו אמר ג'ונסון כי הוא אופטימי שדברים ייראו אחרת באביב, והדגיש שבתי הספר נשארים פתוחים כיוון ש"אנחנו לא יכולים לתת למגפה הזאת להשפיע על העתיד של ילדינו". 

בריטניה היא לא היחידה שחווה עלייה בתחלואה. באוקראינה אובחנו 8,752 חולים ביממה ובהונגריה 3,908, ובשתיהן מדובר בשיא מאז פרוץ המגפה. ברוסיה מתו 334 בני אדם ביממה האחרונה מהנגיף. 

בסלובקיה התגייסה המדינה לבדיקת כל 5.5 מיליון התושבים שלה בסוף שבוע אחד. תורים ארוכים נוצרו מחוץ למרכזי הבדיקת ועד 20,000 חובשים פלוס צוותי תמיכה כולל חיילים המאוישים בכ-5,000 נקודות נרתמו לעניין. ממשלת יוון החליטה על סגירת המסעדות והפאבים במדינה למשך חודש. "החוקים החדשים מתרכזים במקומות שהם ריכוזים גדולים של הידבקות", אמר ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס.
 
גם בארה"ב נשברים שיאים, כאשר 100,233 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה, וזהו מספר החולים הגבוה ביותר שאובחן במדינה כלשהי ביממה מאז התפרצות המגפה.