בשישי בערב התקבלה במשטרה קריאה מהנהלת המרכז הרפואי זיו בצפת אודות חטיפת גופה של השייח' הדרוזי חסן חלבי שמת בעקבות הקורונה, על ידי כ-150 דרוזים שהגיעו לשטחי המרכז הרפואי זיו בצפת ופרצו פנימה. אלא, משהגיעו כוחות המשטרה למרכז הרפואי הם זיהו עשרות רבות של תושבי מג'דל שאמס נסערים והזעיקו למקום כוחות וצוותים של יס"מ. 

הפריצה למרכז הרפואי צפת, קרדיט מצלמות אבטחה

מפקד הכוח שוחח עם מנהיגי ההמון והגיע איתם להבנות על פיזור האזרחים, כך טוענים במשטרה, אלא שבזמן שמרביתם עזבו את המקום התקבלה קריאה נוספת מהנהלת המרכז הרפואי על עשרות דרוזים שמסתובבים במסדרונות המרכז הרפואי. מפקד הכוח המשטרתי יחד עם שוטרי יס"מ וקב"ט המרכז הרפואי החלו לנוע לעבר המרתף כשבמקביל החלו חוקרי המשטרה בחקירת נסיבות האירוע. 

כח המשטרה שהגיע למרתף מלווה כאמור בקב"ט של המרכז הרפואי נחשף על פי הנטען לתמונה שונה לגמרי שכן השוטרים זיהו ארבעה רופאים במדים מתוך הסגל הרפואי במרכז כשאחד מהם הינו רופא מרדים תושב מג'דל שאמס כשהם עצמם יורדים עם הגופה ומעבירים אותה לידי האזרחים. 

בשלב הזה תוהה מפקד הכוח האם הגופה נמסרת לאזרחים באישור, ומבירור מול אותו רופא מרדים הוא נענה לכאורה בחיוב. אלא, שחרף זאת עולה טענה מדוע אישר מפקד הכוח את מסירת הגופה לידי אותם אזרחים, זאת בשעה שקיבל תלונה מהנהלת המרכז הרפואי על כוונה לחטוף את הגופה בניגוד לנהלים.

במשטרה בוחנים עתה האם הגופה נחטפה בכוח, או שמא הועברה להמון על ידי אנשי הסגל הרפואי בניגוד לנהלים. השוטרים אספו את מצלמות האבטחה שם תועדו רגעי הפריצה לשטח המרכז הרפואי ובוחנים את כלל פרטי האירוע.

פרידה מאגדת קולנוע: השחקן שון קונרי הלך לעולמו בגיל 90

שחקן הקולנוע הסקוטי שון קונרי הלך היום  לעולמו בגיל 90. קונרי, זוכה פרס האוסקר ופרס גלובוס הזהב, זכור כמי שהיה הראשון שגילם את דמותו של הסוכן החשאי ג'יימס בונד בקולנוע.

בשנות החמישים החל להופיע בתיאטראות הבריטים, לרוב בתפקידי משנה, ובמקביל שימש כמודל בסטודיו לציור. ב-1962 זכה בתפקיד המזוהה עמו מכל, כאשר נבחר לגלם את דמותו של הסוכן ג'יימס בונד בעיבוד הראשון של סדרת הספרים מאת איאן פלמינג לקולנוע, "ד"ר נו" ופרש בשנת 1971 לאחר צאת הסרט יהלומים לנצח. ב-1983 חזר לתפקיד בונד בסרט "לעולם על תאמר לעולם לא".

קונרי ניהל קריירה קולנועית מצליחה. ב-1986 שיחק בסרט "שם הוורד", המבוסס על ספרו של אומברטו אקו, ועבורו זכה בפרס באפט"א לשחקן הטוב ביותר. כעבור שנה שיחק בסרט "הבלתי משוחדים", עבורו זכה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב לשחקן המשנה. ב-1996 קיבל את פרס גלובוס הזהב למפעל חיים ובשנת 2000 קיבל תואר אבירות מהמלכה אליזבת.

בשנת 2006 החליט קונרי לפרוש ממשחק ועבר להתגורר באיי הבהאמה. ב-2008 הוציא לאור את ספרו האוטוביוגרפי "להיות סקוטי". קונרי היה נשוי לאמנית הצרפתייה מישלין רוקיוברון, עמה התחתן בשנת 1975. לזוג היה ילד אחד.

שון קונרי בתפקיד ג'יימס בונד (צילום: באדיבות יס)
שון קונרי בתפקיד ג'יימס בונד (צילום: באדיבות יס)

הפגנות המחאה נגד נתניהו נמשכות

ההפגנות ואירועי המחאה נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, יערכו גם הערב. מוקדי המחאה העיקריים ישארו כשהיו, כאשר המרכזי בהם הוא מול מעון רה"מ בבלפור, ואף בכיכר רבין וברחבת הבימה בתל אביב והם צפויים לכלול אלפים.

כוחות משטרת ישראל פועלים באזור מחלף עין חמד, לאחר שבמקום זוהו מספר מפגינים שניסו ככל הנראה ללכת על כביש מספר 1 עם מיצגים, בניגוד לחוק, ללא כל תיאום מקדים עם המשטרה ובאופן שעלול להוות סכנה להם ולמשתמשי הדרך. בתוך כך, עוכבו שני מפגינים שלא נשמעו להוראות השוטרים.

ההפגנה באזור עין חמד (צילום: דוברות המשטרה)
ההפגנה באזור עין חמד (צילום: דוברות המשטרה)

הגל השני בעיצומו: שיאי תחלואה יומיים נשברו בארה"ב ובמזרח אירופה

100,233 חולי קורונה אובחנו ביממה האחרונה בארצות הברית, וזהו מספר החולים הגבוה ביותר שאובחן במדינה כלשהי ביממה מאז התפרצות המגפה.

גם במזרח אירופה נשברו שיאי תחלואה יומיים בכמה מדינות. באוקראינה אובחנו 8,752 חולים ביממה ובהונגריה 3,908, ובשתיהן מדובר בשיא מאז פרוץ המגפה. ברוסיה מתו 334 בני אדם ביממה האחרונה מהנגיף.
 
בתוך כך, מדינות אירופה ממשיכות להטיל מגבלות שונות במטרה לצמצם את התחלואה. ממשלת יוון החליטה על סגירת המסעדות והפאבים במדינה למשך חודש. "החוקים החדשים מתרכזים במקומות שהם ריכוזים גדולים של הידבקות", אמר ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס.
 
 

קורונה בארה''ב: הרכבת התחתית בניו יורק  (צילום: gettyimages)
קורונה בארה''ב: הרכבת התחתית בניו יורק (צילום: gettyimages)