ימים ספורים לאחר רציחתם של שלושה באירוע דקירה שהתרחש בעיר ניס, הערב (שבת) התרחש אירוע טרור נוסף, כאשר כומר בכנסייה בעיר ליון נורה ונפצע ברמה מסכנת חיים. מצוד מתרחש אחר היורה. על פי דיווחים, הכומר הפצוע היה יווני ונורה בעת סגירת הכנסייה.

על פי עדי ראייה ושוטרים שהיו במקום, הכומר הצליח לומר לשירותי החירום כשהם הגיעו שהוא לא זיהה את התוקף שלו. המניע למתקפה עדיין לא ידוע, כך על פי ראש העיר, אך שרי הממשלה הזהירו כי יתכנו מתקפות מיליטנטיות אסלאמיסטיות אחרות. הנשיא עמנואל מקרון הפעיל אלפי חיילים להגנה על אתרים כמו מקומות תפילה ובתי ספר.

כזכור, שלושה בני אדם נרצחו וכמה נוספים נפצעו באירוע דקירה שהתרחש בבוקר חמישי סמוך לכנסייה בעיר ניס שבצרפת. כוחות משטרה שהוזעקו למקום האירוע עצרו אדם אחד והכוח למלחמה בטרור במדינה, החל לחקור את האירוע. ראש עיריית ניס כריסטיאן אסטרוסי הגיעו למקום ושוחח עם עיתונאים. בין היתר, הוא אמר כי המפגע נמצא כעת בבית החולים.

התובע הראשי למלחמה בטרור, ז'אן פרנסואה ריקרד, אמר כי החשוד בביצוע הפיגוע בניס הוא צעיר תוניסאי בשנות ה-20 לחייו, שהמריא בטיסה לאירופה בתאריך ה-20 בספטמבר בטיסה מלמפדוסה - אי האיטלקי מחוץ לתוניסיה המהווה נקודת נחיתה מרכזית עבור מהגרים אפריקאים. 

שר הפנים הצרפתי, ג'ראלד דמרנין, התייחס אתמול לפיגוע שאירע בניס ואמר כי "אדמת צרפת מעורבת במלחמת האידיולוגיה האיסלאמיסטית וייתכן כי מתקפות מיליטנטיות נוספות יתרחשו על אדמת צרפת", אמר שר הפנים הצרפתי והדגיש, "אנו נמצאים במלחמה נגד אויב שנמצא בפנים ומחוץ".

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13, צביקה יחזקאלי, התייחס בשיחה עם ניסים משעל בתכניתו ברדיו 103FM לפיגוע הדקירה הקשה שאירע בניס וטען: "אדם נכנס לכניסה ועורף את ראשם של שלושה מתפללים, זה מרתק לראות שצרפת לא יכולה בחוקה שלה, שרואה את כל הדתות השוות, לא יכולה לבוא ולמגר את הטרור הזה מהשורש". עוד הוסיף: "יותר קורבנות טרור בצרפת מאשר בישראל בשנה האחרונה". 

כאמור, המתקפה בניס התרחשה ביום בו חגגו המוסלמים את יום הולדתו של הנביא מוחמד.