ינון מגל ובן כספית פתחו את תוכניתם ב-103FM הבוקר (ראשון) בדיון סוער על נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום השנה להרצחו של יצחק רבין ז"ל, שבו הוא התייחס לאיומים כלפיו, מה שעורר ביקורת רבה. כספית הגיב בחריפות ואמר: "הוא מגעיל אותי הבכיין היבבן הזה, אני יודע לפרגן לו כשצריך, אם אתה צריך דוגמאות אני מוכן לחזור עליהן, והוא בעצם מיישם את כל תאורית השמאל, הוא רבין?". בהמשך טען כספית כי נתניהו פגע בביטחון המדינה כאשר שחרר את גלעד שליט מהשבי תמורת שחרורם של 1,000 מחבלים. 




מגל: "הוא באמת דיבר ביום הזיכרון לרבין על זה שיש עליו איומים, תגידו אתם נורמליים? 'הוא לא מתבייש', מה יש לכם? מה קרה לכם? זה לא היום לדבר על האיומים ועל ההסתה? זה לא בדיוק המקום לדבר על זה? זו לא הנקודה שמדברים עליה? מה אתם רוצים? על מה נדבר? על הימין שמסית? אבל גם בשמאל מסיתים".

כספית: "במקרה הזה, הוא מגעיל אותי, הבכיין היבבן הזה".

מגל: "אבל זה פתולוגי אצלך, זה לא קשור לכלום".

כספית: "זה לא פתולוגי. אני יודע לפרגן לו כשצריך, אם אתה רוצה דוגמאות, אני מוכן לחזור עליהם: ההסכמים עם שלוש המדינות, הם מצוינים והם הישגים היסטוריים. ובגז הייתי בעד, למרות שהיום הדעה שלי קצת יותר גבולית, והאמת שצריך להגיד שהוא מיישם את כל תיאוריות השמאל. הוא רבין".

מגל: "נכון, הוא מורשת רבין. אתם צריכים להתפלל שלא תהיה תחיית המתים, אתה יודע למה? כי אם תהיה תחיית המתים וכל ראשי המערך יקומו לתחייה, מבן גוריון דרך גולדה, ודרך אשכול ומי שאתה רוצה, הם לא יצביעו לליכוד, הם יצביעו לגופשטיין ממה שעשיתם מהשמאל. מההתנתקות שלכם מהיהדות, מהערכים של המדינה הזאת".

כספית: "פה אנחנו די מיושרים. קודם כל לגופשטיין הם לא יצביעו, כי הוא ייפסל ולא ייתנו לו לרוץ. ב', ראשי השמאל לא יצביעו לשמאל, מהסיבה הפשוטה שאין שמאל. מה אתה רוצה שהם יצביעו לעמיר פרץ ולאורלי לוי-אבקסיס השרלטנית? אבל אם בגין יקום לתחייה וייראה מה האיש הזה עשה לליכוד הזקוף, ההגון, ההדר, הליברלי".

מגל: "מה הוא עשה לליכוד?".

כספית: "מה שאתה רואה, אני פשוט ממשיך את הציוץ שלך, אתה דיברת על זה שגולדה תקום לתחייה, אני אומר, 'אז בגין יקום לתחייה'. ואחרי שפרגנתי לו. ברצח רבין, קודם כל הוא צריך להתנצל, והוא עוד לא עשה את זה 25 שנה".

מגל: "להתנצל על מה? על זה שהוא אמר 'הוא לא בוגד, הוא אולי טועה, אבל הוא לא בוגד'?".  

כספית: "אתה רוצה שאני אקריא לך את הטור שלי? הבאתי ציטוטים לא ישירים מפיו של אותו יועץ, יאיר עמיחי-המבורגר. האיש הוא עם כיפה סרוגה, ובתקופה ההיא הוא גם גר בגוש עציון, והוא הזהיר בכתב ובעל פה את נתניהו ואת כל שאר אנשי הצוללת, שהם מוציאים, אני מצטט, 'את השד מהבקבוק ומעוררים יצרים אפלים', והוא היה יורד לקומה 12, איפה שצעירי הליכוד היו מכינים את כל הקמפיינים האלה ואת השלטים, ואומר להם, 'תפסיקו'. וביום שישי הבאתי ציטוטים חדשים, שהוא הסתובב שנים, והריח של רבין היה עליו, ככה הוא אומר. אז כן, נתניהו עמד בראש מסע ההסתה. נתניהו לא רצה שירצחו את רבין, והיה הרוס כשרצחו את רבין".

מגל: "אתה לא עומד בראש מסע ההסתה נגד נתניהו כיום? אם, עכשיו, תחשוב לצורך העניין, חלילה וחס, מישהו ירצח את נתניהו, אתה תצטרך לבקש סליחה מביבי על ההסתה שאתה עושה נגדו?".

כספית: "קודם כל, אם הוא יירצח, כבר לא יהיה ממי לבקש סליחה. אבל ינון, אתה עשית עכשיו מעשה די בזוי. אני עיתונאי, בכל פעם, גם כשמוזכר איזשהו שורש של המילה ב.ג.ד, אני מסתייג מזה מאוד. אני עיתונאי שנרדף כבר שנים על ידי משפחת המלוכה על פרנסתו, ואם תרצה בפרטי, אני אתן לך פרטים".

מגל: "מי נפגע יותר מביבי לדעתך במהלך הקריירה, אתה או אני?".

כספית: "אני לא מכיר את הפגיעות שלך".

מגל: "גם מרשות השידור העיפו אותי בגלל אנשים של ביבי, וגם מ'וואלה' בסוף הייתי צריך לברוח בגלל ביבי. עכשיו תגיד לי אתה, כמה פעמים אתה איבדת את פרנסתך בגלל ביבי?".

כספית: "אני לא נמצא איתך בתחרות".

מגל: "ואני כמו האיש שביבי מפיל אותו, וצועק, 'רק ביבי'".

כספית: "ביבי שולט פה כבר 11 שנה, ואני לא נמצא איתך בתחרות. אני מנסה להתייחס להשוואה הלא תיאמן של עיתונאי שכותב ביקורת להסתה המטורפת שהייתה נגד רבין. יש פוסט מדהים של בחור שגר דלת מול דלת עם רבין, שמתייחס היום לצעקות, על מה עבר עליהם שם ברחוב הרב אשי ברמת אביב ומה עבר על רבין ולאה, כי הוא היה חבר אישי שלהם. והצרחות בערב הרצח, 'נרצח את שניכם ונתלה אותך כמו שתלו את המאהבת של צ'אושסקו או של מוסוליני'".

מגל: "'ולביבי לא אמרו 'נתלה אותך כמו צ'אושסקו?'".

כספית: "אם מישהו אמר את זה על ביבי, 'נתלה אותך כמו צ'אושסקו', אני מקווה שעצרו אותו. אגב, ממה שאני רואה בלילה, משטרת ישראל ממשיכה להתנהל בצורה מוזרה, שלא לומר נפשעת, עם הסמויים שנותנים מכות רצח למפגינים ועם המשך הדחיסות של מפגינים. בקיצור תשמע, לייבב שמאיימים עליי".

מגל: "מה הנקודה, על מה אנחנו רבים כרגע?"

כספית: "ביום הזיכרון לרבין, במקום שידבר קצת על רבין, ויגיד, 'גם אני לא הייתי צריך לעשות כמה דברים שעשיתי', הוא מדבר כרגיל על עצמו". 

מגל: "ראיתי ציוץ של בניהו, 'לו רק היה אומר סליחה וזה', באמת הייתם עוזבים אותו - הרי ישר הייתם אומרים, הנה הוא הוכיח שהוא אשם, הנה ההוכחה, הוא המסית, הוא אחראי לרצח. אתם אומרים עליו דברים פי עשר יותר נוראים ממה שאמרו על רבין. הוא אמר להם, 'הוא לא בוגד', למה הוא צריך לבקש סליחה?".

כספית: "לא נכון. לא אומרים עליו דברים פי אלף יותר גרועים ממה שאמרו על רבין, אלא להיפך. שנית, הוא אמר, 'לא בוגד', אבל המשיך להוביל את כל ההפגנות שבהן צרחו, 'הוא בוגד' ו'מוות לרבין'. למה אתה יודע שהוא שמע? הוא אומר, 'לא שמעתי', אם מיכאל איתן עוזב וריבלין עוזב את אותה מרפסת ועוד הרבה מרפסות".

מגל: "אבל תגיד לי, זה לא מה שקורה עכשיו בהסתה נגד ביבי?".

כספית: "לא".

מגל: "נו באמת, הרי הפגנות שלמות ראינו צועקים, 'בוגד', 'נוכל', 'בגללך' עם שלושה כדורים עכשיו מפיצים בווטסאפים, וכל הטרלול וכל השגעת".

כספית: "קודם כל, לא נכון, אני הייתי גם בהפגנות ההן וגם בהפגנות האלה. יש דברים בהפגנות האלה שאני מסתייג מהם. לא תמצא אף פוליטיקאי כמו שנתניהו הוביל, ההפגנות האלה לא מובלות בכלל, אין שם פוליטיקאים. לפיד ניסה קצת לקחת, בוגי היה בכמה, זה לא פוליטיקאים בכלל. עכשיו, אני מודיע לך פה חגיגית, אם הבן אדם יישיר מבטו, לא יקרוץ ולא ישקר יגיד, 'כן, אני מצטער על כמה דברים שנטלתי בהם חלק', אז אני ארד ממנו בקטע כזה".

דקת דומייה בישיבת המלאה המיוחדת לזכרו של רבין (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
דקת דומייה בישיבת המלאה המיוחדת לזכרו של רבין (צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)

מגל: "אפילו יעלון אמר על ביבי שהוא על גבול הבגידה וכל מיני דברים כאלה, וכל הסיפור עם הצוללות, זה כאילו הוא בגד. אתם מעלים על דעתכם שהוא פגע בביטחון המדינה, אתם רומזים שהוא פגע בביטחון המדינה, מפלגת ה'רק לא ביבי', תמורת בצע כסף או משהו, נתן צוללות למצרים. הרי אין גבול לטרלול, זה מה שאתם רומזים כבר כמה שנים".

כספית: "הוא פוגע בביטחון המדינה על בסיס יומי. עזוב את הצוללות, את הצוללות היועץ סגר. כשהוא מצטלם עם המאבטח שחזר מרבת עמון, למרות שאומרים לו, 'זה יפרק את היחסים עם המלך', והוא רוצה את הקופון הזה, אלאור אזריה סטייל".    

מגל: "וזה פירק את היחסים עם המלך?".

כספית: "כן, תבדוק אותי. המלך לא מדבר איתו כבר שנתיים מאז האירוע ההוא".

מגל: "המלך שיגיד תודה לביבי כל יום בבוקר, 'מודה אני לפניך'".

כספית: "בסדר, המלך יגיד תודה, אתה מומחה ביחסים בינלאומיים. 2. כשהוא משחרר אלף רוצחים תמורת גלעד שליט, דבר שאולמרט לא הסכים לעשות, הוא פוגע בביטחון המדינה".

מגל: "אז עכשיו הוא פגע בביטחון המדינה בעסקת שליט".

כספית: "ברור".

מגל: "אתה ראית מה היה פה? איזו טרפת. ראית איזה קמפיין 'ידיעות אחרונות' עשו במשך שנים לשחרר את גלעד שליט, אתה ראית מה היה פה?".

כספית: "אני עשיתי קמפיין הפוך".

מגל: "בסדר, אתה. אבל מה, אנחנו לא זוכרים מה היה פה עם גלעד שליט? איזו טרפת ואיזו טרללת".

כספית: "אנחנו זוכרים".

מגל: "הציבור לא יכול היה לעמוד בזה שיש את הבן של כולנו בשבי. גם אני הייתי נגד זה".

כספית: "אז יקירי, היה ראש ממשלה אחד שאתה מייחס לו שמאל".

מגל: "'מייחס לו', הוא ויתר על הכותל".

כספית: "תירגע רגע, שאמר, 'עם כל הכבוד לציבור, ראש הממשלה נבחר כדי לחשוב על המדינה ולא על טובתו האישית'. ואולמרט, ברגעיו האחרונים בתפקיד, החליט לא לעשות את העסקה, אחרי התייסרויות של שלושה לילות שלמים. הלך הביתה, למרות שהיה לו רק תועלת בעסקה הזו, את המחיר הוא כבר לא היה משלם, ואולי הוא היה הופך לנסיך הגדול, ואפילו כתבי האישום שלו היו מתפוגגים, ונתניהו שנבחר על הטיקט של 'לא לדבר עם הטרור ולהרוג את החמאס'".

מגל: "מה זאת אומרת? אולמרט לא עשה עסקה עם החיזבאללה עבור הגופות של חיילינו בלבנון?".

כספית: "א', אולמרט עשה עסקה עם החיזבאללה ואני הייתי נגדה. ב', תבדוק את העסקה הזאת".

מגל: "אז אתה מתהפך כמו סטייק".

כספית: "לא, אני לא מתהפך כמו סטייק. העסקה ההיא לא דומה, שוחררו בה 30 איש, זה לא אסטרטגי כמו שאמרו לו אז ראשי השב"כ".

מגל: "אבל שחרר מחבלים, כולל קונטאר לא? זה קונטאר היה בעסקה הזאת?".

כספית: "אני לא יודע, תבדוק רגע".

מגל: "כבר כל כך הרבה מחבלים שחררו פה שאתה כבר לא יודע מי שחרר וכמה".

כספית: "אנחנו מדברים על העסקה היחידה מאז ימי ג'יבריל שבה שוחררו אלף מרצחים עם קבלות".  

מגל: "בסדר, אבל גם אולמרט שחרר, אתה אומר לי אולמרט. וחוץ מזה, אולמרט ויתר על הכותל ועל הר הבית".

כספית: "תעזוב אותי עכשיו עם הכותל, אנחנו מדברים על ביבי. קודמו בתפקיד, שאתה מייחס לו שמאל, את אותה עסקה שהיא לא דומה לאף עסקה אחרת".

מגל: "אני לא מייחס לו, הוא ויתר על הכותל ועל הר הבית".

כספית: "בסדר, אז אני אומר שאתה מייחס לו ואתה אומר שאתה לא מייחס לו, אתה מוכן לתת לי להתקדם? הוא על העסקה הספציפית הזו אמר לא, כשלא היה לו מה להפסיד. נתניהו שעלה לשלטון על הטיקט שחינך את כל העולם לא לדבר עם הטרור פגע פגיעה אנושה בביטחון המדינה".