שר הבריאות, יולי אדלשטיין (הליכוד) הכריע היום (ראשון) לקדם פיילוט מיוחד לקיצור ימי הבידוד לנדבקים בקורונה משבועיים שלמים ל-12 ימים. לדבריהם של אנשי המקצוע במשרד הבריאות, איתם התייעץ בטעם קבלת ההחלטה, המתווה יגובש בימים הקרובים בימים הקרובים וידויק על מנת שסעיפיו יהיו ברורים לציבור. להערכתם הפיילוט צפוי להיערך עד ליום חמישי, ה-31/12/2020.

הפגנת "הדגלים השחורים" מול ביתו של יולי אדלשטיין. צילום: "הדגלים השחורים"

"לאחר סדרת ההתייעצויות עם אנשי המקצוע הנחיתי לקצר את ימי הבידוד ל 12 ימים", מסר שר הבריאות בתגובה להחלטה על יישום הפיילוט והדגיש: "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור".

יולי אדלשטיין בתדרוך בדיקות הקורונה המהירות (צילום: עודד קרני, לע''מ)
יולי אדלשטיין בתדרוך בדיקות הקורונה המהירות (צילום: עודד קרני, לע''מ)

גם יו"ר ועדת החוץ והבטחון, ח"כ צבי האוזר (דרך ארץ) התייחס להחלטה על קיצוא ימי הבידוד מ-14 ל-12 ימים וטען: "‏טוב מאוחר מאשר אף פעם! אני מברך את משרד הבריאות שקיבל את ההחלטה הנכונה והמתבקשת לקצר את ימי הבידוד ביומיים". עוד הוסיף האוזר: "מקווה שעם הצלחת הפיילוט יקוצר הבידוד לעשרה ימים. אמשיך להאבק בכל דרך כדי שהממשלה תקבל רק החלטות הגיוניות במאבק העיקש על הקורונה".

כזכור, הממשלה אישרה היום (ראשון) עקרונית את טיוטת חוק "סמכויות מיוחדות - קנסות", והחליטה כי קבינט הקורונה יתכנס כדי לדון בהצעת החוק טרם העברתו לוועדת שרים לחקיקה ויגדלו הקנסות של מפרי ההנחיות. ההחלטה התקבלה לאחר שהליכוד וכחול לבן קיימו שיחה בנושא תיאום עמדות בנוגע לסוגיית העלאת הקנסות על הפרות הגבלות הקורונה והנושא עלה לדיון בישיבת הממשלה בפעם הראשונה.