מאבקו של רומן זדורוב, שהורשע ברצח תאיר ראדה ז"ל בדצמבר 2006 בקצרין, חזר הבוקר (שני) לבית המשפט העליון. באולמו של השופט חנן מלצר התקיים דיון בבקשתו של עו"ד ירום הלוי לחשוף את התיק הנפשי-רפואי של א"ק - הצעירה ששמה נקשר ברצח לאחר שנטען שהתוודתה כי ביצעה אותו לכאורה, לטובת ההגנה של זדורוב.

תלמידת ביה"ס של תאיר ראדה: "אם רומן זדורוב היה רוצח - זה אותי"

בדיון שהתנהל תחילה בדלתיים סגורות הושגה מעין פשרה בין הצדדים בכל הנוגע לדרישה הנוגעת למסמכים של א"ק. השופט מלצר אישר לעו"ד ירום הלוי בהסכמת עורכי דינה של א"ק ובהסכמתה שלה לעיין בתמצית של המסמך או בפראפרזה של המסמך, אך השופט לא הסכים שעו"ד הלוי יעיין במסמך הגולמי עצמו, מפני שאין במסמך הגולמי כדי לסייע להגנת זדורוב ובשל הצורך להימנע מפגיעה בפרטיותה ובמצבה הנפשי של א"ק.

כמו כן, הטיל צו איסור פרסום גורף על תוכן כל מסמך פסיכיאטרי שלה בשל הצורך להימנע מהמצב בו בעבר דלפו לרשת חומרים פרטיים שלה.

עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק מסרו כי הם מברכים על החלטת בית המשפט מאחר ולא"ק אין מה להסתיר ולכן הסכימה לעיון בתמצית המסמך, וכי בית המשפט הכיר בכך שיש להגן על פרטיותה ולהימנע מלשוב למעגל הדלפת חומריה הפרטיים לרשת החברתית ולתקשורת כפי שהתחולל בעבר. לדבריהם, "א"ק אינה קשורה לרצח תאיר ז"ל, היא התייצבה לכל חקירה בפרשה זו, מסרה בהסכמה מלאה דגימת דנ"א וכן טביעות אצבע מגופה והסכימה לעיון של סנגורו של זדורוב בתיקה הרפואי מפני שאין לה מה להסתיר, אך היא אינה מוכנה עוד שפרטיותה תיפגע ובריאותה הנפשית תעורער מטעם מגיבים אלימים מילולית ברשת".

א''ק . מתוך צל של אמת (צילום: צילום מסך יוטיוב)
א''ק . מתוך צל של אמת (צילום: צילום מסך יוטיוב)

חלקו השני של הדיון שהתקיים בדלתיים פתוחות עסק בין היתר בשאלת עדותו של ראש המכון לרפואה משפטית, ד"ר חן קוגל, ונראה כי הכיוון של השופט מלצר הוא לאשר באופן מסוים את עדותו, למרות התנגדות הפרקליטות. 

בהחלטה קבע השופט כי הפרקליטות תגיש עד ליום חמישי הקרוב את הנספחים להסדר למניעת ניגוד העניינים של ד"ר קוגל. כמו כן תוגש עד לאותו מועד הודעה מטעם הפרקליטות ובה התייחסות לשאלה האם יש שינוי כלשהו בעמדה שהוצגה מטעמה, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, לגבי האפשרות שד"ר קוגל יגיש חוות דעת בנושא שעמד במרכז חלקו השני של הדיון היום, משמע האם עדיין הפרקליטות מתנגדת לעדותו של קוגל.

אם תתבצר בעמדתה תצטרך הפרקליטות להציג מי הם המומחים מחו"ל שד"ר קוגל סבור, מכוח סעיף 15 להסדר מניעת ניגוד העניינים שנחתם עמו, כי הם מתאימים וזמינים כדי שפרקליטו של זדורוב יוכל לפנות אליהם לשם מתן חוות דעת בנושא שעמד במרכז הדיון וזאת במימון המדינה. הכוונה היא כמובן לממצאים שעלו לדעת קוגל ומרמזים על חפותו של זדורוב.

תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)
תאיר ראדה ז''ל (צילום: רפרודוקציה)

בתוך כך גם הסנגוריה הציבורית תומכת בעדותו של קוגל. עו״ד טל ענר, מנהל מחלקת תיקי בית משפט עליון בסניגוריה הציבורית: "הסניגוריה הציבורית ביקשה להצטרף לדיון בסוגיה של קבלת חוות דעת מד״ר קוגל, ובסוגיה הרחבה יותר של המחסור במומחים לרפואה משפטית והאפשרות למתן חוות דעת להגנה ע״י המכון. הסניגוריה סבורה כי ניתן וצריך למצוא פתרון משפטי שיאפשר את עדותו של קוגל, שכן הערך של גילוי האמת בפרשת זדורוב אמור לגבור על כל מגבלה פרוצדורלית או שיקול מוסדי".

עוד עמדה באוויר סוגיית פרישתו של השופט מלצר בחודש אפריל וכוונתו לקבל החלטה בתיק טרם פרישתו. השופט הפציר בפרקליטות לצמצם את לוח הזמנים בהבאת חוות דעת נוספות, והוסיף כי "יש לי אילוץ שאני יכול לפרוש בשנה הבאה, כך או כך אני אתן החלטה לפני. הייתי מעדיף שלא נגרור את זה עוד. אני אתן החלטה בתיק הזה לפני פרישתי".

ב-10 בנובמבר צפוי להימשך ההליך המשפטי עת בית המשפט העליון ידון בבקשה של עו"ד הלוי להעיד את ד"ר חן קוגל, ראש המכון לרפואה משפטית אל מול התנגדות הפרקליטות. 

זדורוב מרצה עונש מאסר עולם בגין רציחתה של ראדה בבית הספר "נופי גולן" בקצרין בשנת 2006. בשנים האחרונות הוא ערער מספר פעמים על פסק הדין וההליך המשפטי בעניינו כאמור עדיין לא תם.