בדרך לשינוי מגמה? משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי 652 בני אדם אובחנו כחולים אתמול מתוך 22,173 תוצאות בדיקות ונרשמו חמישה מקרי מוות ביממה האחרונה. עם זאת, שיעור הבדיקות החיוביות מאתמול רשם עלייה קלה לכשלושה אחוזים. 

בתוך כך, מהערכת מצב שנערכה במשרד הבריאות עלה כי 50% מהמאומתים שאובחנו אתמול הם מהמגזר הערבי. בסך הכל, אובחנו אתמול 315 מאומתים מהמגזר מתוך 652. 

מתמונת המצב היומית של מרכז המידע והידע למערכה בקורונה עולה כי הנתונים מעידים על "האטה עד כדי עצירה בירידה בתחלואה". עוד מציינים באמ"ן כי "לאור ההקלות בסגר מה-1 בנובמבר תיתכן האטה במגמת השיפור הנצפית בשבועות האחרונים. להערכתנו, לאור השהייה של כעשרה ימים מהדבקה לתוצאה, שינוי זה יבוא לידי ביטוי לקראת סוף השבוע הבא". 

חיסון ישראלי לקורונה - שגב הראל, הישראלי הראשון שקיבל את הזריקה. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

לפני שבוע בדיוק, מספר החולים קשה עמד על 477, והיום עומד על 394, כאשר בכל יום במהלך הימים האחרונים חלה ירידה משמעותית. מספר המונשמים גם הוא בירידה, ועומד כעת על 172.

בתוך כך, מספר המאומתים בישראל מאז פרוץ המגפה הוא 315,237 ומספר המחלימים הוא 302,871, כאשר מחצות נוספו 135 מחלימים. מספר החולים הפעילים עומד על 9,797.

כזכור, אתמול יצא לדרך הניסוי הקליני בחיסון לקורונה שפיתח המכון למחקר ביולוגי. במהלך הצהרה שנשא ראש הממשלה, בנימין נתניהו ב"שיבא" תל השומר, אמר כי "נשקול להקדים את פתיחת חנויות הרחוב אם נתוני התחלואה ירדו".

שר האוצר ישראל כ"ץ כתב בתגובה לדבריו של נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו: "זה הזמן לקבלת החלטה על פתיחת חנויות הרחוב ביום שלישי הקרוב. הצורך והצידוק קיימים ומנומקים וגם התחלואה יורדת. התעקשות משרד הבריאות מיותרת וחסרת בסיס עובדתי ומובילה לאנרכיה והעדר פיקוח, שרק יגבירו את התחלואה. את מוקדי ההדבקה יש לאתר ולאכוף במקומות אחרים".