פרקליטות מחוז תל אביב הגישה הבוקר (שני) כתב אישום לבית משפט השלום בעיר, נגד עמי עופרי ובנו יונתן, מהנא ג'רושי, ג'מל אלג'רושי, זינאלדין אלג'רושי ופהמי ג'רושי בגין קשירת קשר לפשע, סחיטה בכוח, סחיטה באיומים, התפרצות לדירת מגורים ותקיפה הגורמת חבלה ממש.

מכתב האישום עלה כי עופרי, שעוסק בין היתר בניכיון שיקים, רכש שיקים בסך 113 אלף שקלים המשוכים מחשבונו של המתלונן ושילם תמורתם סכום הנמוך משווים. לאחר שהמתלונן סירב למשוך את השיקים, פנו עופרי ובנו למהנא ג'רושי, שגייס את המעורבים הנוספים לטובת גבייה. 

פריצה לבית ברמת החייל. צילום: דוברות המשטרה

המקרה אירע לפני כשבוע וחצי, ב-23 באוקטובר, כשהמשטרה קיבלה דיווח על מספר חשודים שפרצו לבית בשכונת רמת החייל בתל אביב. בשעות הצהריים, הגיעו הנאשמים לבית המתלונן בתל אביב, בעת שאשתו ושני ילדיהם הקטנים שהו בו. לאחר שהמתלונן סירב לפתוח את שער ביתו, זינק אחד מהנאשמים מעל הגדר, פתח את השער, ואפשר ליתר השותפים במעשה להיכנס לחצר. עם כניסתם לחצר, ניתקו את קווי האינטרנט ונכנסו אל הבית ללא רשות. בהוראת המתלונן ובשל חששם של בני הזוג, נעלה אשתו את ילדיהם בחדרים שונים והתקשרה למשטרה.

עם כניסתם של עופרי ומסייעיו לבית, עלו שניים מהם לחדר המגורים של הזוג תפסו את המתלונן, אשר נאבק בהם והובילו אותו בכוח לסלון. בעוד שניים מהנאשמים אוחזים בו, הטיח לעברו יונתן שני אגרופים כשבמקביל, איימו עליו שירצחו אותו אם לא יירגע. רק כאשר הגיע משטרת ישראל לבית, הופסק האירוע. אחד השוטרים שנכנס אל הבית הבחין בנעשה, שלף את נשקו והורה להם לשכב על הרצפה עד להגעת כוחות נוספים שעצרו את ארבעת החשודים.

עוד עלה מכתב האישום כי פהמי ג'רושי הסיע חלק מהמעורבים לזירה, בעודו פסול לנהיגה. פהמי נכח בבית המתלונן לסירוגין, תוך ששמר על הרכב. עו"ד מלמד הגישה בקשה למעצר השישה עד לתום ההליכים, בו ציינה: "מדובר בשישה משיבים, מתוכם ארבעה בני משפחת ג'רושי, אשר הגיעו בצהרי יום שישי אל ביתו של המתלונן, מבצרו, על מנת לסחוט אותו, כאשר בני הבית, לרבות בכיים של הקטינים, לא הפריעו להם בעבודתם. העובדה כי פעלו כך באור יום, בלב שכונת מגורים בתל אביב, מלמדת על תעוזה והיעדר מורא מהחוק".