המשטרה הודיעה היום (שני) כי סיימה את חקירת ניסיון חטיפת הנשק מחייל בטרמפיאדה בשער אפרים שאירע בשבוע שעבר. בכוונת הפרקליטות להגיש כתב אישום ובקשת מעצר נגד קטין ובגיר מטייבה החשודים בניסיון חטיפת הנשק כבר בימים הקרובים.

ניסיון חטיפת הנשק מחייל (צילום: עמאר עסדי)

כזכור, שני החשודים, נער בן 17 וצעיר בן 19 תושבי טייבה, תקפו את החייל בזמן שעמד בתחנת האוטובוס, ריססו אותו בגז פלפל וניסו לחטוף את נשקו. החייל הצליח להתגבר עליהם ויחד עם אזרח שהיה במקום הם השתלטו ונטרלו את החשודים עד להגעת המשטרה, שעצרה אותם ולקחה אותם לחקירה. החייל פונה במצב קל לבית החולים.

בחקירה התברר כי הרקע לניסיון חטיפת הנשק היה אירוע ירי יומיים קודם לכן בטייבה בו נכחו החשודים, במהלכו נורה מכר שלהם ברגלו ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים מאיר כשמצבו הוגדר קל. למחרת, החשודים ביקרו את הקורבן בבית החולים והחליטו כי עליהם להתחמש וקבעו ביניהם כי ייצאו למחרת לגנוב נשק.

בבוקר האירוע, הבגיר אסף את הקטין לביתו שבטייבה, שם החשודים החליפו לוחיות זיהוי לאופנוע שהיה ברשות החשוד הבגיר, השניים לבשו בגדים שחורים וכפפות ויצאו לדרכם. בדרך מטייבה לקלנסווה, החשודים הבחינו בחייל עומד בטרמפיאדה סמוך לשער אפרים ועצרו ליד החייל.

החשודים ירדו במהירות מהאופנוע, אחד התיז גז פלפל לעבר החייל והשני היכה אותו. החייל נאבק בהם על אף שרוסס זמן קצר קודם לכן בגז פלפל. בחלוף זמן קצר, הצליח אחד החשודים לחטוף ממנו את הנשק אך אזרח שהיה במקום והבחין במתרחש, לקח בכוח את הנשק מהחשוד והורה לחשודים לשכב על הרצפה, כשהוא מכוון אליהם את נשקו של החייל.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת בבימ"ש השלום בפתח תקווה. אתמול הוגשה נגדם הצהרת תובע בדבר כוונת הפרקליטות להגיש נגדם כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם ומעצרם הוארך עד ליום רביעי.