יגאל עמיר הגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע עתירה, בה ביקש לצאת לחופשה מיוחדת, לרגל חגיגות בר המצווה של בנו, שתתקיים בביתו. רוצחו של ראש הממשלה לשעבר יצחק רבין כלוא בכלא אשל בבאר שבע. שב"ס לא אישר את הבקשה, ובעקבות כך הוגשה עתירת אסיר שתידון ביום רביעי הקרוב במתחם עתירות ׳אשל׳ שבבאר שבע.

לדברי פרקליטתו של עמיר, עו"ד רווית מוחבר, כבר ב-14 בספטמבר הוגשה עתירה מנהלית לשב"ס, שלא הגיבו לה לטענתה. בהמשך לכך החליט עמיר, באמצעות עורכת דינו, להגיש עתירה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עוד נאמר כי מבקש עמיר לצאת לאירוע המצומצם של חגיגות בר המצווה, ולו למספר קצר של שעות, ובליווי של אנשי שב"ס, מאחר ואינו זכה לחגוג יום הולדת עם בנו אפילו פעם אחת, כך לדברי עו"ד מוחבר.
נכדתו של יצחק רבין בראיון מיוחד לחדשות 13

לאחרונה קבע השב"כ כי יגאל עמיר עדיין מהווה סכנה מוחשית לציבור. חוות דעת של הארגון, שנחשפה ב"חדשות 13" קבעה כי רוצחו של ראש הממשלה לשעבר, יצחק רבין ז"ל, ממשיך להוות סכנה למדינה גם היום, 25 שנים לאחר הרצח. על פי החשד, ייתכן כי קבוצת פעילים קיצוניים התומכים במעשיו ובדעותיו, צפוי לפעול בשמו ולמענו.

"בימים אלה התגייסו בני נוער המזוהים עם הימין והפכו לקהילה מחוץ לכלא התומכת בעמיר ובמעשיו ומוכנה לפעול למענו", נכתב בחוות הדעת של שב"כ "כל זאת מצביע על סיכון הנשקף מקשריו של הרוצח עם גורמים מחוץ לכלא". בשב"כ, כאמור, רואים ביגאל עמיר שמעולם לא הביע חרטה על מה שהוא עשה, אדם מסוכן וקיצוני שבכוחו להסית רבים.

עו''ד רווית מוחבר (צילום: סיגל קולטון)
עו''ד רווית מוחבר (צילום: סיגל קולטון)

בתוך כך, ליאורה, כתבת הרכילות של "מעריב", שוחחה עם רעיית רוצח ראש הממשלה בנוגע לאפשרות היציאה - שלום לריסה טרימבובלר, יש חדש עם תנאי הכליאה של יגאל?
“לא, אין כלום".

מה עם הביקורים?
“התחדשו. פעם בחודש, ביקורים סגורים".

אז את הולכת רק לביקורים, לא להתייחדויות? קיבלת אישור להשתתפות של יגאל בבר מצווה של הילד?
“לא, אין התייחדויות. ובינתיים היה רק ביקור אחד, כי זה רק פעם בחודש ובינתיים לא אישרו לו לצאת לבר המצווה".