היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר היום (שני) לראש הממשלה בנימין נתניהו את חוות דעתו בעניין הסדר ניגוד העניינים בעניינו. ההסדר נועד למנוע מנתניהו להשתמש בכוח כדי להשיג יתרונות במסגרת ההליך הפלילי שבו הוא מואשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מדבר על החלטת מנדלבליט. צילום מתוך עמוד הטוויטר של בנימין נתניהו

בהתאם ל"כללי ועדת אשר", בכל מקרה בו מתעורר חשש לניגוד עניינים, על השר לפעול בהתאם לחוות דעת היועמ"ש. היועץ מפרט בחוות דעתו את הנושאים והסוגיות שעל ראש הממשלה להימנע מלעסוק בהם, את היקף חובת ההימנעות ואת הצורך להעביר כבר כעת את הסמכות לעסוק בעניינים אלה לשר אחר.

המקרים המעוררים חשש לניגוד עניינים נוגעים להחלטות הקשורות למערכת אכיפת החוק, למערכת בתי המשפט, לעדים או לנאשמים אחרים במשפט, לעיסוקים מסוימים בתחום הפעילות של משרד התקשורת, וכן להליכים ממשלתיים העוסקים בחקיקה בעלת השפעה על ההליך הפלילי בעניינו.

מסמך ניגוד עניינים של מנדלבליט לנתניהו by maariv on Scribd

הסדר ניגוד העניינים המקיף מכיל בתוכו החלטות הנוגעות למינויים במערכת אכיפת החוק (יועץ, פרקליט, מפכ"ל); החלטות הנוגעות למינויים של שופטים לעליון והמחוזי ירושלים; החלטות הנוגעות לעדים או לנאשמים אחרים במשפט; עיסוק בתחום הפעילות של משרד התקשורת שיש לה השפעה על התיק הפלילי; ואיסור מעורבות בחקיקה בעלת השפעה על ההליך הפלילי.

בין התפקידים המפורטים: מינוי יועמ"ש, פרקליט מדינה, מפכ"ל, המשנה ליועמ"ש למשפט פלילי, ראש אגף אגף החקירות במשטרה, מפקדי להב 433 וכל החוקרים שהיו מעורבים בחקירת המשטרה ובחקירת הרשות לניירות ערך. בנוסף יוגבל נתניהו בעיסוק בתחומים הקשורים למשרד התקשורת. ההגבלה תחול גם על מנכ"ל משרד רה"מ ויועציו של נתניהו.