אבי אביקר, בעלים של חנות הבגדים "המוציאון" ברמת גן, שוחח היום (שני) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM. הוא סיפר על החלטתו לפתוח את החנות בניגוד לחוק, תוך הצבת שלט של בית כנסת, שלאחריה, קיבל דוח בסך 5,000 שקלים. "אני רוצה לשמור חוק, אבל לא יכול להיות סגור", סיפר.

הפכת את החנות לבית כנסת, שמת שלט, אמרת שתעקוף את הבירוקרטיה וחטפת 5,000 שקלים קנס, היה כדאי?
"ברור שלא, אבל אני חושב שיש פה טעות של הממשלה. אם ההנחיה של משרד הבריאות קובעת שעשרה אנשים יכולים לשהות בחלל סגור ולהתפלל, למה השוטר אומר שאסור להם להתפלל בחנות אבל כן במקלט?"

תעזוב כרגע את השוטר, הוא באמת הולך לפי ההנחיות, אבל אני מנסה להבין את ההנחיה. אתה אומר שאתה מוכן להסתפק בעשרה אנשים ביום בעסק?
"ברור שלא, לפי התו הסגול אני יכול להכניס 88 אנשים, זו חנות של 620 מטר".

בעל חנות בגדים ברמת גן הציב שלט של בית כנסת ונקנס

אבל התו הסגול זה לפני הנחיות הסגר.
"אסתפק בעשרה אנשים, אנחנו על אפס כבר חודש וחצי".

אבל זה לא ככה, מניין יש לך עשרה ביום, אלה העשרה שמתפללים שם? ואתה בטוח שאף אחד לא חולה שם?
"זה לא מניין, זה מניין שמתחלף".

זה לא כל כך מתחלף, אני מכיר מניינים.
"אם קוסמטיקאית יכולה לקבל לקוח אחרי לקוח ובעל החנות לא, ההחלטה הזאת היא מוזרה ולא הגיונית. הציבור לא טיפש, שמשרד הבריאות קובע שעשרה אנשים יכולים להיות במבנה סגור עם מסכות וזה בסדר, אבל לא אצלי בחנות, אני לא קונה את זה".

בקיצור אתה מחפש היגיון בהנחיות ולא מוצא.
"אני רוצה לשמור חוק ואני לא יכול להיות סגור, אז אם עשרה אנשים יכולים להיות במקום אחד ולהתפלל, בואו תתפללו אצלי. אחרי שתסיימו תקנו בחנות ותעזרו לי לשרוד".

אתה לא מבין שאם יש לך עשרת אלפים בתי כנסת במדינה, שהיו באים כל פעם עשרה אנשים, ויש לך מאה אלף איש שנכנסים לחללים סגורים אבל אם תפתח את החנויות יהיו לך מיליון איש והמגפה פורצת שוב.
"שומרים על ההנחיות".

אני מבין איך אתה מרגיש ואני נקרע מול הנימוקים הרציונליים הפשוטים שאריה מציג מול מה שאתם רואים את כל הרשתות מוכרות את הסחורה שלכם הרשתות הגדולות שכן פתוחים וכמו שאמרת הקוסמטיקאית והספר שפתוחים, לא נעים ואני מקווה שיוותרו לך על הקנס.