ח"כ בצלאל סמוטריץ (ימינה) התראיין הבוקר (שני) לגדי נס ברדיו צפון 104.5, וענה לשר המודיעין אלי כהן שהאשים אותו בפיצול ימינה ומניעת הקמת ממשלת ימין יציבה. 

השר סמוטריץ' בהתייחסות לאיחוד במפלגות הימין

מה יש לך להגיד לשר כהן? 
"השר אלי כהן שלא ידאג לחשבונות הפוליטיים שלי, אני מבין את החששות שלו עם הסקרים המנבאים 22 מנדטים לבנט ולי, אז אני מבין את הפחד. פנינו קדימה עשינו טעויות ונפיק לקחים". 

אתם מה תלכו עם לפיד? 
"מה לי וליאיר לפיד חוץ מזה שהוא יהודי? לא ניתן יהיה להכיל איתו ריבונות ביהודה שומרון, לתקן את מערכת המשפט, לחזק זהות יהודית לאחות את הקרעים והמחלוקות".

אבל הם אחים?
"הם לא אחים. זה כמו להגיד ששר המשפטים אבי ניסנקורן וראש הממשלה בנימין נתניהו הם אחים, כי בסופו של דבר נתניהו מינה אותו ומי שמנהל את הקואליציה זה רק ניסיקורן, הוא קובע איזה חוקים עולים והוא מחליט למנות פרקליט מדינה בניגוד להסכם קואליציוני, וזה לא מעניין אותו, הוא מחפה על כל פשעיי ותחלואיי מערכת המשפט - פעם אחר פעם דוחים את הצעת החוק שלי לחקירת מערכת המשפט, שמוכנה להעביר ביקורת על כולם חוץ מעל עצמה. כן יש הרבה כוח משחית מערכת שצברה כוח  ללא איזון ובקרה. הם אגב, הודפים כל ביקורת וכרגיל שערוריות מתפרסמות כל שבוע. ואם הם מתנהלים כך בתיקי ראש הממשלה שאמורה להיות מערכת צדק אני לא אשן טוב  בלילה. נתניהו ויתר על תיק המשפטים ואמרתי לו  אל תעשה את זה כי לא היה לו שום יכולת מיקוח במשא ומתן". 

אז מה בחירות?
אין ברירה אחרת בסוף יש גבול כמה בועה יכולה להתקיים אין תקציב אין חוקים הציבור מאס. אני לא אתן לבנט לזוז מילימטר מהימין שמאלה. רוצים מנהלים למדינה ואת המשבר בצורה עניינית. היום אומרים כמה שיותר מהר ללכת לבחירות כי כל החלטה היא פוליטית וכל ספקולציה אחרת לא רלוונטית, כי אין לימין 61 מנדטים זה לא יקרה, אבוד".