הטרור ממשיך להכות באירופה: מניין הנרצחים במתקפת הטרור בווינה עלה לארבעה, שני גברים ושתי נשים, כך עדכנו הבוקר (שלישי) הרשויות האוסטריות. בנוסף, 15 אחרים נפצעו בפיגוע המשולב שהתרחש אמש סמוך לבית כנסת בבירת המדינה. לאחר האירוע, נורה אחד החשודים למוות ואדם נוסף נעצר. ברשת חדשות מקומית דווח על מעצרים נוספים שבוצעו במהלך חיפושים בבתים.

בתוך כך, שר הפנים של אוסטריה, קארל ניהאמר, אמר כי אחד המפגעים שחוסל באירוע הטרור הוא טרוריסט אסלאמי. הוא הוסיף כי המחבל שחוסל נשא על גופו חגורת נפץ. לפי דיווח ברשת "אל-ערבייה", המחבל שחוסל היה מזוהה עם ארגון דאעש.

תיעוד הירי בוינה, קרדיט טוויטר


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ליבנו עם האנשים בווינה אחרי עוד מעשה טרור באירופה. המתקפות המרושעות האלו נגד אזרחים תמימים חייבות להיפסק. ארצות הברית עומדת לצד אוסטריה, צרפת וכל אירופה במאבק נגד הטרוריסטים, כולל האסלאמיסטים הקיצוניים".

בציוץ בטוויטר, ביקשה המשטרה המקומית מהתושבים להתרחק ממקומות ציבוריים ומהתחבורה הציבורית, והודיעה כי מתנהל מבצע נרחב ללכידת חשודים. ראש הקהילה היהודית באוסטריה, אוסקר דויטש, צייץ בטוויטר כי לא ברור האם מטרת הפיגוע הייתה בית הכנסת או המשרדים הנמצאים בסמוך אליו, מכיוון ששניהם היו סגורים בעת הפיגוע.

עוד דווח, כי אגף ביטחון הפנים של הקהילה היהודית באוסטריה הורה לכל האזרחים היהודיים להישאר בבתיהם ולכלל התושבים להימנע מלהגיע אל מרכז העיר.

קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, אמר כי מדובר ב"אירוע טרור דוחה", והוסיף כי הצבא יתגבר את המשטרה בהתמודדות עם האירוע. "אלו שעות קשות, המשטרה תעשה פעולה נדרשת נגד המעוולים", אמר.

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, צייץ בטוויטר: "אנו, צרפתים, חולקים את ההלם והעצב של האוסטרים לאחר התקפה בווינה.  אחרי צרפת זו מדינה ידידותית שמותקפת.  זו אירופה שלנו. אויבינו צריכים לדעת עם מי הם מתמודדים.  לא נכנע לשום דבר".

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, צייץ בטוויטר: "אני המום מאוד מההתקפות האיומות בווינה הלילה. המחשבות של בריטניה הן עם תושבי אוסטריה - אנחנו עומדים מאוחדים איתך נגד הטרור".