עד לשנת 2016, בה נכנס דונלד טראמפ לבית הלבן, ארה"ב ונשיאיה לא היו ידידותיים לישראל. האהדה לישראל והתמיכה בה נולדו ונוצרו בארה"ב ובבית הלבן רק כשאלהים ברוב חסדו וטובו דאג לכך שדונלד טראמפ יבחר כנשיא. איזה מזל. עכשיו מאיימים על ישראל סכנה ואיום. טראמפ עלול להפסיד ובמקומו, אלוהים ישמור, יכנס לבית הלבן ג'ו ביידן, דמוקרט. האהדה לישראל והתמיכה בה ייעלמו ויתפוגגו כלא היו. עוד לא אבדה תקוותנו. רבני הציונות הדתית, קראו ליהודי אמריקה לתמוך בדונלד טראמפ.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפילדלפיה. צילום: רויטרס

מי שעוקב וקורא את רוב מאמרי הפרשנויות, עוקב אחרי הערכות, המסקנות והאמירות המתפרסמים בימים האחרונים באמצעי התקשורת ובאתרים בישראל לא יכול להימלט, להיחלץ מתחושת הפחד והאימה – אם דונלד טראמפ מפסיד. ישראל נשארת יתומה. בודדה, מסכנה. לא יהיה לה ידיד, אוהב ותומך בבית הלבן.

להגדיר את הפרשנויות והערכות האלה כשטויות - זה עלבון והוצאת דיבה רעה למונח שטויות. מדובר בבורות בהיסטוריית היחסים בין ישראל  לארה"ב, בבערות בידע ובהכרת מסורת עומק האהדה לישראל בדעת הקהל האמריקאית, בחוסר ידיעה והשכלה בקורות התמיכה בישראל והסיוע המדיני, הפיננסי והבטחוני שנשיאים וממשלים אמריקאיים העניקו לישראל מאז הקמתה. חמור יותר, שהמתריעים והמפחידים מפני נשיא חדש, מלבד דונלד טראמפ, כן יודעים,כן מכירים וכן מודעים להיסטוריה ולקורות היחסים בין ישראל לארה"ב ולנשיאיה. אבל מעדיפים להתעלם, להעלים, ולהעמיד פנים כלא יודעים. כדי שחלילה לא יפגעו סיכויי הידיד החדש והגדול, דונלד טראמפ, להיבחר שנית.

בכיר יהודי ידוע ומוערך, שיצא ונכנס בבית הלבן בעשורי השנים האחרונים, אמר לא מכבר בשיחה שלא ליחוס: "לפני שנים, כשדונלד טראמפ חיזר אחרי נערות-טלפון בניו יורק ופיזר צ'קים כתשלומי אתנן, ג'ו ביידן היה סנטור, פעל בגבעת הקפיטול לטובת ישראל, נסע לביקורים בישראל והצהיר, 'אני ציוני. לא צריך להיות יהודי כדי להיות ציוני' ביל קלינטון יצא מגדרו כדי להפגין אהדתו וידידותו לישראל. כך גם ג'ורג' בוש הבן".

הנשיא לשעבר ברק אובמה, סליחה ברק חוסיין אובמה, היה הנשיא הנדיב ביותר בסיוע פיננסי למערכת הבטחון בישראל. אובמה הקציב את הסיוע הפיננסי הראשון לפיתוח ויצור 'כיפת הברזל'. בשלהי כהונתו חתם על סיוע לישראל בסך של למעלה מ-30 מיליארד דולר,  לשנים הבאות. אבל מה שזוכרים לו, זה פשע אי סיכול הצעת החלטה במועצת הבטחון נגד ההתנחלויות. העקרון שבניית התנחלויות היא בניגוד לחוק הבינלאומי התקבל כחלק מהמדיניות המזרח תיכונית של ארה"ב בתקופת הנשיא רונלד רייגן. גם הוא נחשב בזמנו לידיד ואוהד ישראל.

העליה בתקריות האנטישמיות בארה"ב מוסברת על ידי בכירים יהודים, ביניהם אברהם פוקסמן שעמד כמעט יובל שנים בראש הליגה נגד השמצה, בהתבטאויות והצהרות של דונלד טראמפ, שלטענתם עודדו גורמים גזעניים ואנטישמיים קיצוניים. לא בדיוק מה שידידות לישראל צריכה וצפיה להניב.

נשיאים לשעבר לא העבירו את השגרירות האמריקאית לירושלים לא משום שהיו עוינים לישראל. אחדים מהם זכורים כאוהדים וידידים. הם חשבו, שאפו וקיוו לקדם שלום בין ישראל לפלשתינים והבינו שצעדים חד צדדיים לטובת ישראל מרחיקים את סיכויי השלום. מגיע לדונלד טראמפ תודה וברכה על החלטתו להעביר את השגרירות לירושלים. זה לא הופך אותו בשום פנים ואופן אותו ל"ידיד הראשון, החדש והגדול שהיה לישראל" בבית הלבן, כפי שהוא מתואר ומוכתר בקרב חוגים נרחבים בישראל. זה לא הופך את דונלד טראמפ לערובה היחידה להמשך הידידות לישראל בבית הלבן. רחוק מזה. רחוק מאוד מזה. הידידות האמריקאית לישראל, בבית הלבן ובצמרת הממשל התחילה הרבה-הרבה  שנים לפני דונלד טראמפ. היא תימשך הרבה-הרבה שנים אחריו.