האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים) אישרה אתמול את מינוי חברי הדירקטוריון, שכולל מספר הפתעות. כך נודע ל"מעריב". 

ראשית, ארבעה מבין המועמדים שהוצגו על ידי ועדת המינויים בבנק ישראל - לא נבחרו. המועמד הבולט שלא נבחר הוא זאב חוגי, שהוצע לתפקיד מטעם בנק הפועלים, כמחליפו של אליק עציון (נציג הבנק עד כה). במקומו צורף לדירקטוריון יוסי לוי, הנציג של הבנק הבינלאומי (שנבחר בתמיכת בנק לאומי). כך יוצא שלראשונה זה 30 שנה לבנק הפועלים לא יהיה נציג בשב"א. 

כמו כן, לא נבחרו לדירקטוריון ענת פלד, אייל יניב ועופר נגרסי. לעומת זאת, לדירקטוריון צורפה שני פדרמן כנציגת בנק דיסקונט. פדרמן מחליפה כדירקטורית את יאיר אבידן, ששימש כחבר הדירקטוריון עד שפרש, לאחר שמונה למפקח על הבנקים. המינוי הבולט ביותר הוא של שלמה ביסטרי, נציג בנק לאומי, שישמש יו"ר דירקטוריון שב"א (בחצי משרה). מדובר בתקופה כהונה שנייה שלו כיו"ר, לאחר שנבחר לראשונה ביוני 2018.

חברת שב"א עוסקת בתפעול מערך כרטיסי האשראי בישראל ובסליקה העסקאות. נוסף לכך, היא מפעילה את מערך מכשירי הבנק האוטומטיים. במסגרת הרפורמה להגברת התחרות בין הבנקים הומלץ להפריט את החברה ולהוציאה משליטה הבנקים. ואכן, מניות שב"א רשומות למסחר בבורסה. מנכ"ל החברה משה וולף החליט בעקבות כך לייצר מנועי צמיחה ולהיכנס לתחומי פעילות נוספים. 

בעלי המניות העיקריים בשב"א הם בנק לאומי, בנק הפועלים, בנק דיסקונט, חברת ויזה וחברת מאסטרקארד, המחזיקים כל אחד בכ־10% מהמניות. בעלי מניות בולטים נוספים הם הבנק הבינלאומי (9.83%) וחברת הביטוח הראל (8.84%). יתרת המניות מוחזקת על ידי גופים מוסדיים נוספים והציבור.