בועז דגורקר, שליח בני עקיבא וההסתדרות הציונית העולמית, המתגורר ליד בית הכנסת סמוך למקום בו התרחש הירי, סיפר הבוקר (שלישי) לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על ההתרחשויות. "האירוע רחוק מלהסתיים, אנחנו עדיין סגורים בבתים", סיפר.

תן לנו עדכונים אחרונים.
"האירוע כרגע רחוק מלהסתיים אנחנו כרגע נעולים עוד בבית, לא יכולים לצאת החוצה, צריכים רק להתעדכן בחדשות, האם תופסים את המחבלים או לא".

כמה אתה רחוק מהמוקד הראשוני?
"מהמוקד הראשוני אנחנו נמצאים במרחק של שתי דקות הליכה, כמה רחובות מאיתנו".

תיעוד הירי בוינה, קרדיט טוויטר

שמעתם את האש?
"אם הייתי יוצא מחוץ לבניין הייתי שומע את זה. חניך שהגיע אליי באותן דקות אמר שהוא שמע משהו, אבל באותו הזמן הוא לא חשב שזה משהו מיוחד. אנחנו ממש במרכז הנקודות של האירוע".

מתקפה בשורה של מוקדים?
"מדובר בשורה של מוקדים, כרגע יודעים על חמישה, זו התמונה שהממשלה מספרת".

מה המצב בווינה?
"כרגע אני יודע שנראה שתפסו כמה מהמחבלים, אבל עדיין יש חשש שמחבל אחד לפחות ברח, או מסתתר באזור הזה של מרכז העיר של וינה".

לכן אתם בבתים. התוקפים רצו להתמקד במרכז היהודי?
"לא ברור בכלל, כלומר בית הכנסת והמסעדה היהודית שבדרך כלל פתוחה בשעות האלה היו סגורים בעצם כל בניין הקהילה היהודית, בניין גדול שמחולק היה סגור וכבוי. מתחתיו נמצאים ברים ומסעדות שבשעות האלה בייחוד עם מזג אויר טוב הרבה אנשים יוצאים אליהם".

והמחבל יראה ביושבים בברים?
"בדיוק. כנראה עם נשק אוטומטי ושם פגע בכמה אנשים שישבו בחוץ".

איזה הוראות קיבלתם לאחרונה?
"בעיקר להישאר בבית. יש אצלנו עוד בחור מהקהילה שנתקע אצלנו ולא יכול ללכת הביתה, פשוט להמתין".

בתי הספר יהיו סגורים היום?
"כמובן וכל האזור העסקי של וינה הכול סגור כרגע".

היו התראות מודיעיניות?
"לא משהו שידוע לי כלומר, תמיד יש חשש ובעיקר כשהיה מקרה בצרפת ולפני כמה חודשים מקרה פה באוסטריה של התקפה אנטישמית אבל לא משהו קונקרטי". 

מישהו לקח אחריות?
"כנראה שעוד לא, שר הפנים של אוסטריה הודיע שזו כנראה מתקפת טרור, לא הצלחתי להבין. לפי ההבנה שלי אין עוד לקיחת אחריות של אף ארגון".

מה ידוע על הארגונים שפועלים בווינה?
"וינה ואוסטריה בעצמה נמצאת הרבה שנים במקום די ניטרלי כלומר התקפת טרור גדולה לא קרתה פה בכמה שנים האחרונות ברוך השם, האוסטרים מאוד מבולבלים זה לא משהו שרגילים אליו".

אין התראות?
"אין דבר כזה, אני מתאר לעצמי שיהיה יותר מידע, אבל כרגע לא ידוע אם זה טרור אסלאמי או טרור אירופאי".