בעקבות פרסום דבריו בישיבת סיעת כחול לבן אמש, ביקש היום (שלישי) יו"ר כחול לבן, בני גנץ, מחברי מפלגתו לעבור בדיקת פוליגרף על מנת לגלות מי הדליף את דבריו מהישיבה, לפיהם הוא מכיר בכך שהרוטציה לא תצא אל הפועל. גורם במפלגה מסר למעריב כי "מדובר בפוליגרף בהתנדבות, רק למי שמעוניין בכך". הוא הוסיף כי "ההדלפות מוגזמות ביותר".

יועצו לשעבר של גנץ: "גנץ קיבל החלטות מנהיגותיות קשות, אבל אני לא מסכים עם מדיניות הרכנת הראש מול נתניהו"

בראיון לענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM, אמר רונן צור, יועצו האסטרטגי לשעבר של גנץ, בעניין הרוטציה וכניסת כחול לבן לממשלה: "העמדה שלי בין חברי הצוות, הייתה להיכנס לממשלת אחדות שהמטרה שלה לרפא את הקורונה, לאחד שורות בהתמודדות עם הקורונה ולהתמודד עם המצב הכלכלי הבעיתי".



הבנת שיכול להיות שהרוטציה לא תתקיים, אבל היה חשוב בגלל הקורונה?
"ממש לא, מאותו רגע שנכנסים לממשלה, המטרה היא להתנהל בצורה שמותאמת לפוליטיקה הישראלית והיא כוחנית מאוד. שתי מפלגות השלטון צריכות להפגין את אותה מידה של תחכום וכוחניות כדי להגן על הערכים שלהן".

נתניהו לא יצא מבלפור.
"זו הנחה שגויה לחלוטין. כרגע הנהגת כחול לבן בחרה שלא, אך האפשרויות מגוונות מאוד והיא יכולה לאיים על נתניהו בהצבת חוקי השחיתות ובוועדת חקירה".

אולי טעית בגנץ?
"אני לא חושב שטעיתי בגנץ. אני חושב שההחלטות שהוא קיבל לאורך הדרך בהרבה מקרים היו החלטות מנהיגותיות קשות. גם ההחלטה להיכנס לממשלת האחדות הייתה החלטה מנהיגותית קשה ואף קשה יותר מההחלטות שקדמו לה, כי היא נדרשה לעמוד מול המחנה ולהגיד לו 'כרגע אין ברירה'. אבל אני לא מסכים למדיניות של הרכנת ראש מול נתניהו, ואנחנו רואים גם מימין וגם משמאל איבוד אמון במנהיגות הוותיקה".

המותג ניסנקורן חזק מגנץ?
"אני לא מדדתי איזה מותג יותר חזק, אבל ניסנקורן מאוד הפתיע ביחס לביקורת הקטלנית שהייתה בראשית הדרך על כך שהוא צורף לכחול לבן, וההצטרפות אז הייתה סוג של החלטה מאוד מושכלת שהיום מוכיחה את עצמה. הוא מעומדי קיר מאוד חזק של הגנה על הדמוקרטיה והמשטר. תארו לכם אם ניסנקורן לא במשרד המשפטים, ודמות חלשה יותר או מזוהה יותר עם נתניהו נמצאת עכשיו במשרד המשפטים?"

מי לדעתך יהיה הראש החדש למחנה המרכז-שמאל?
"אני חושב שאנחנו מקדימים בעניין הזה. יש הרבה מועמדים שיבקשו לקבל את אמון הציבור לקראת הבחירות הבאות, הרבה מהם יהיו חדשים וחלקם יהיו ותיקים מהשלטון המקומי, ואולי מהעולם העסקי. אבל אל תקדים את המוקדם".