מתקפת הטרור בווינה: המשטרה האוסטרית עצרה היום (שלישי) שני בני אדם בעיר סנט פולטן, בחשד למעורבות במתקפת הטרור שאירעה אמש במרכז וינה, ובה נרצחו ארבעה אנשים ונפצעו 14. קנצלר אוסטריה, סבסטיאן קורץ, התייחס למרדף אחר המחבלים, ואמר כי "ללא ספק מדובר במתקפת טרור איסלאמיסטית".

קורץ הבטיח לאזרחי מדינתו כי "נעשה הכל על מנת להגן על הדמוקרטיה שלנו ונרדוף את המפגעים ואלו שעומדים מאחורי המתקפה". קורץ ציין כי 14 אוסטרים נפצעו במתקפה בווינה, חלקם באופן קשה ובהם גם כאלה שנאבקים על חייהם. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם קורץ בעקבות מתקפת הטרור במרכז וינה אמש. נתניהו כתב בטוויטר כי "שוחחתי עם עמיתנו סבסטיאן קורץ מאוסטריה. אמרתי לו שעם ישראל עומד לצדה של אוסטריה, כשם שאני יודע שגם העם ברומניה, וכך גם רבים אחרים עומדים כנגד הברבריות של הטרור האסלאמי. אנו משתפים פעולה באמצעות המודיעין שלנו ובכל דרך אפשרית אחרת".

מוקדם יותר דיווחה סוכנות הידיעות "רויטרס" כי המחבל שביצע את פיגוע הירי אמש במרכז בירת אוסטריה הנו אוסטרי ממוצא אלבני שהיה מוכר למודיעין המקומי כאחד מ-90 איסלאמיסטים אוסטרים שרצו לנסוע לסוריה.

תיעוד הירי בוינה, קרדיט טוויטר

הרשויות האוסטריות עדכנו הבוקר כי שני גברים ושתי נשים נרצחו במתקפת הטרור אמש. בנוסף, 15 אחרים נפצעו בפיגוע המשולב שהתרחש סמוך לבית כנסת בבירת המדינה, שבעה מתוכם בסכנת חיים.

לאחר האירוע, נורה אחד החשודים למוות ואדם נוסף נעצר. ברשת חדשות מקומית דווח על מעצרים נוספים שבוצעו במהלך סריקות בבתים. שר הפנים של אוסטריה, קארל ניהאמר, אמר כי אחד המפגעים שחוסל באירוע הטרור הוא טרוריסט אסלאמי. הוא הוסיף כי המחבל שחוסל נשא על גופו חגורת נפץ. לפי דיווח ברשת "אל-ערבייה", המחבל שחוסל היה מזוהה עם ארגון דאעש (המדינה האסלאמית).