ויכוחים פוליטיים בהחלט יכולים ליצור שסעים בחברה ולגרום לויכוחים ויריבויות רבות, אך כאשר אם אמרה לבנה, בן ה-21, כי היא מתכוונת להצביע למועמד הרפובליקני, דונאלד טראמפ, הוא בחר להוציא אותה מחייו. לפני חמישה חודשים, אירה גומז, בת ה-41, שיתפה את בנה בבחירה שלה לנשיאות, ולדבריה, הוא אמר לה במפורש: "את לא אמא שלי יותר כי את מצביעה עבור טראמפ". היא הוסיפה כי השיחה בינה לבין בנה הייתה קשה כל כך, עד כה היא לא בטוחה שהם יוכלו להתפייס ביום מין הימים. 

גומז סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי זו אינה הפעם הראשונה שהיא חווה תגובה עוינת בנוגע לבחירתה הדמוקרטית. "הנזק נגרם. במוחם של אנשים טראמפ הוא מפלצת וזה עצוב. יש אנשים שלא מדברים איתי יותר, ואני לא בטוחה שזה ישתנה", אמרה גומז, מעריצתו של הנשיא הנוכחי טראמפ. 

כרזת מחאה בעד ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)
כרזת מחאה בעד ג'ו ביידן (צילום: רויטרס)

אך לצערנו, זהו אינו הסיפור הראשון, או האחרון, שנוגע בשסע העמוק שיוצרת ההעדפה הפוליטית. סוכנות הידיעות רויטרס ערכה ראיונות עם עשרה מצביעים שונים, חמישה מתוכם תומכי טראמפ, ואילו החמישה הנוספים תומכים במועמד הדמוקרטי, ג'ו ביידן. מעטים מהמרואיינים העידו כי יהיה אפשר לגשר בעתיד על הפער וההבדלים בעמדות הפוליטיות וכן, רובם טענו כי הקשרים המשפחתיים שלהם ייתכן ונהרסו לנצח בעקבות כך. 

ג'יי מק'קורמיק, בת ה-77, נפרדה מבעלה ויליאם בן ה-81, אחרי שהוא הצביע לטראמפ בבחירות הקודמות שנערכו בשנת 2016. בראיון היא אמרה: "אני חושבת שהמורשת של טראמפ תמשך זמן רב ולכן יהיה קשה להתאושש מההבדלים הפוליטיים ביני לבין בעלי לשעבר". בנוסף לפרידתם, גם שניים מנכדיה, שתומכים בטראמפ, ניתקו עמה קשר אחרי שהצביעה למועמדת היריבה באותו השנה, הילרי קלינטון.

קשר נוסף שהתנתק בעקבות הבחירות, הוא הקשר בין רוזנה גואדגנו בת ה-49, שסיפרה כיצד אחיה הפסיק לדבר איתה אחרי שסירבה לתמוך בטראמפ בבחירות הקודמות. הריב בין השניים הפך קיצוני עד כדי כך שבשנה שעברה אמם לקתה בשבץ מוחי ומתה. הגבר, שעדיין היה נסער מההעדפה הפוליטית של אחותו, לא הסכים לגלות לאחותו על מצבה הבריאותי של אמו, שהתגלה לה בדיעבד רק לאחר שאמה מתה. 

מהראיונות שנערכו עלה כי רוב הדמוקרטים רואים בנשיא הנוכחי טראמפ "איום על הדמוקרטיה האמריקאית" ואף כינו אותו כשקרן סדרתי וגזען. בנוסף, הדמוקרטים מתבססים על הטענה כי טראמפ ניהל באופן כושל את המאבק בנגיף הקורונה, שבעקבותיו מתו, עד כתיבת שורות אלו, למעלה מ-230 אלף בני אדם. 

בזמן שטראמפ מדדה בסקרים, בראיון נשאלו המצביעים – האם הפער יוכל להצטמצם במידה והמועמד ביידן יבחר. "למרבה הצער, אני לא חושב שההתגברות על השסע הלאומי תהיה קלה כמו החלפת הנשיא", אמר חיימה סאל, פסיכותרפיסט במרכז רוצ'סטר לרפואה התנהגותית במישיגן. סאל הוסיף כי יידרשו הרבה זמן ומאמצים משני צדי המפה הפוליטית על מנת להרפות את ההבדלים ולהתגבר על המתיחות, שרק גוברת עם השנים. 

בסקר שנערך בחודש שעבר על ידי מרכז המחקר האנטי-מפלגתי נמצא כי כמעט 80 אחוזים מהנשאלים טענו כי יש להם מעט, או אין בכלל, חברים או מכרים שתומכים במועמד הנגדי להם. במחקר שנערך על ידי מכון הסקרים האמריקאי Gallup, נמצא כי בשנת כהונתו השלישית של טראמפ, נשבר שיא בקיטוב המפלגות בארה"ב.