ירון ישר, ישראלי שחי בלוס אנג'לס והצביע בבחירות לנשיאות לדונלד טראמפ, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM, ושיתף בהחלטה לתמוך בו: "בעיקר בגלל אהדתו לישראל". הוא סיפר כי מרבית עצרות התמיכה בטראמפ שנערכו בלוס אנג'לס, הורכבו מיהודים וישראלים. עם זאת, ניסה להסביר את התפלגות היהודים בבחירות לנשיאות: "הם קיטלגו את המפלגה הרפולביקנית כרעה, אך המפלגה הדמוקרטית תקבל פן אנטי-ישראלי". 

למה אתה מצביע לטראמפ?
"למה אני טראמפ? רוב הישראלים בלוס אנג'לס, לפי מה שאני רואה, הם אוהדי טראמפ. בעיקר בגלל אהדתו לישראל. זה דבר שהוא די אוטומטי פה אצל הישראלים, ברגע שרואים כמה הוא תומך ועוזר, מבחינתנו אנחנו איתו. בנוסף הדעות הרפובליקניות שלי הן שלי".

מה התחושות שלך?
"אני מאמין שטראמפ ינצח אחרי הכל. אני עדיין מאמין שהסקרים עדיין סקרים, וטראמפ זכה בבחירות שלו בגלל הבטחות שאת רובן הוא מילא. אני חושב שלאורך כהונתו, ההתנהלות שלו מול כל העולם, ביחס לארה"ב וביחס לישראל הייתה מעוררת השראה מבחינתי"

היית בפעילויות? בעצרות?
"יצא לי לא מעט. דרך אגב, היו אלו בעיקר ישראלים, רוב התהלוכות בלוס אנג'לס היו יהודיות".

עצרת בחירות של דונלד טראמפ בנבאדה בניגוד למגבלות הקורונה. צילום: רויטרס

זה מדהים. קליפורניה היא מדינת הדמוקרטים, אתם לא חוששים שתעצבנו את בעלי הבית?
"השיח בקליפורניה הוא שיח שאתה לא כל כך רוצה לצעוק בו 'טראמפ', כי יכולים להתלונן ולקבל את זה בצורה לא יפה, אז אתה לא הולך עם כובעים של טראמפ ברחוב כי אנחנו במדינה מאוד דמוקרטית. זו בושה להיות רפובליקני, אני מרגיש את ההשפעה גם במערכת החינוך על הילדים שלי פה, מערכת החינוך דוחפת לכיוון דמוקרטי וזה קצת צורם".

הצבעת?
"הצבעתי לפני שלושה ימים, דחפנו את כל מי שיש לו זכות הצבעה ללכת להצביע. הקול שלנו בהכרח ישפיע, אבל כן חשוב להשמיע אותו".

איך אתה מסביר את ההתפלגות בהצבעות של היהודים?
"אני חושב שהיהודים בארה"ב מונעים קצת מהמקום הנאור של אנחנו 'מבחינים בין טוב ורע' וקטלגו את המפלגה הרפובליקנית כרעה. לאט-לאט המספרים משתנים ואני רואה אצל אנשים שאני מכיר שגם הם יוצאים מהמפלגה הדמוקרטית, לכיוון הרפובליקנית. הלוואי ויהיה שינוי גדול וזה יקרה, אבל הרוב המוחלט הוא דמוקרטי. הם בוחרים במפלגה הדמוקרטית, לא בוחרים בביידן, הם היו מעדיפים שהוא לא יהיה שם. המפלגה הדמוקרטית תקבל פן אנטי ישראל, מזה מאוד חששנו בשנים האחרונות".