חברת "פייסבוק" הסירה את הדף שהפעיל חגי עמיר, אחיו של יגאל עמיר, רוצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל, שהיה תחת השם "עמנואל גולדשטיין". דוברת החברה בישראל אמרה כי "ברגע שנודע לנו על כך, הסרנו את הפרופיל מהפלטפורמה, כיוון שהפר את המדיניות שלנו לזהות אותנטית".

בתוך כך, פרקליטות מחוז דרום הגישה היום (שלישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע את תגובת המדינה, לעתירתו של יגאל עמיר לצאת לחופשה לרגל בר המצווה של בנו.

מדובר בעתירה על החלטת שירות בתי הסוהר ושירות הביטחון הכללי שלא לאפשר את הוצאתו של יגאל עמיר לחופשה, או לחלופין, שלא לאפשר את הוצאתו בליווי שב"ס לרגל סעודת בר המצווה של בנו, שעתידה להתקיים ביום שישי הקרוב, השישי בנובמבר, בבית המשפחה בהרצליה. לעמדת המדינה, ההחלטה לדחות את בקשת העותר להוצאתו לחופשה, או להוצאתו בליווי לרגל בר המצווה של בנו, התקבלה על רקע שיקולים ענייניים ורלוונטיים, לרבות ובעיקר שיקולי ביטחון המדינה ושלום הציבור על כלל היבטיהם.

משנדחתה העתירה, פרסמה אשתו של עמיר, לריסה עמיר טרימבובלר, פוסט בפייסבוק בו כתבה כי "יגאל עמיר התנקש ברבין כי ראה בזה סיכוי יחיד לעצור את תהליך אוסלו, שהיה מוביל לאסון ולעשרות אלפי הרוגים".

לדבריה "יגאל אף פעם לא הודה בכך שרצח את רבין. הוא הודה שירה, ושיחזר את הירי. אבל בין "ירה" ל"רצח" יש הבדל משמעותי. הוא טען כי הכדור הראשון שלו כנראה לא פגע ברבין (כי לא הייתה שום תגובה של הגוף) ושהוא שמע את הצעקות "סרק, סרק" בעדותו בוועדת שמגר, עוד לפני 25 שנה".

לדבריה, "יגאל לא הסגיר אף רב, אף איש ציבור שהחזיק בדעותיו וכביכול שלח אותו לבצע את המעשה. הוא לקח את כל האחריות על עצמו ועומד בזה כבר 25 שנה, למרות כל הרדיפות וההשמצות, הוא לא בגד - אולי, היחיד מכולם".

"לא יגאל עמיר גרם לנזק לימין, אלה הפוליטיקאים הפחדנים והעלובים שמיד לקחו על עצמם את כל האשמה, התחנפו לשמאל ותמכו בפסטיבלים של רבין. וכמובן, עשו נזק לימין ולעם ישראל כולו, אלה שהביאו לכאן את המחבלים, נתנו להם נשק ומסרו את ארץ ישראל לאויבים. הם אף פעם לא הועמדו לדין ולא שילמו שום מחיר, להפך, המשיכו לפרוח", הוסיפה עמיר טרימבובלר.

ישיבת אבל של המטכ"ל אחרי רצח רבין

לטענתה, "יגאל עמיר לא רצח את הדמוקרטיה כי לא הייתה שום דמוקרטיה בישראל, לפחות לא בתקופת אוסלו. ומי שמונע את הדמוקרטיה זו התקשורת ההומוגנית עם שטיפת המוח וסתימת הפיות".

לבסוף כתבה, כי בעצם ההתנקשות ברבין הושגה המטרה: "אחרי ההתנקשות והבחירות, התהליך נפסק, מסיבה זו או אחרת. איפה היינו עכשיו אם 98% מיהודה ושומרון היו בידיים של הערבים, כמו שתוכנן לפי הסכמי אוסלו?".

"ועכשיו, שיגידו מה שבא להם. שיקללו, כפויי טובה, את זה שמסר את נפשו על מנת להציל אותם, ומשלם על זה מחיר שאין כמותו. בסופו של דבר, הדין לא בידיים שלנו", כתבה.

מחר (רביעי) הוא יום השנה ה-25 לרצח רבין ז"ל. בעקבות מזג האוויר והסערה הצפויה, העצרת המרכזית לזכרו של יצחק רבין שהייתה אמורה להתקיים בכיכר רבין, נדחתה למוצ"ש הקרוב השביעי בנובמבר, בשעה 19:00.

בין הנואמים בעצרת: ראש האופוזיציה, יאיר לפיד וראש עיריית ת"א רון חולדאי. בעצרת יופיעו הזמרים אביב גפן, מירי מסיקה, מירי אלוני ומיטל טרבלסי. את העצרת תנחה השחקנית והמנחה רננה רז. לראשונה תושמע ברחבת הכיכר צפירה בת דקה לזכרו של ראש הממשלה המנוח. במרכז העצרת תערך הקרנה מיוחדת של סרטו של ירון זילברמן "ימים נוראים", המתאר את מסע השנאה שהוביל לרצח.